ادای احترام دنیای مد به ملکه

بسیاری از نزدیک‌ترین زنان به ملکه، جواهرات و تکه‌های لباسی را که ملکه فقید به آن‌ها داده بود یا نشانه‌ای از تاثیر او بود، پوشیدند

در خلال مراسم تجلیل، سخنرانی‌ها، دعاها و ترانه‌های رسمی در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت، روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر، اعضای خانواده سلطنتی با ظرافت با استفاده از مد نیز به او ادای احترام کردند.

بسیاری از نزدیک‌ترین زنان به ملکه، جواهرات و تکه‌های لباسی را که ملکه فقید به آن‌ها داده بود یا نشانه‌ای از تاثیر او بود، پوشیدند.

در ادامه همه ادای احترام مد در این مراسم را به تفکیک بررسی کرده‌ایم.

مگان مارکل

دوشس ساسکس با گوشواره‌های مروارید و الماسی که ملکه به او هدیه داده بود، در مراسم تشییع جنازه حاضر شد. این گوشواره‌ها به افتخار اولین سفر این زوج با یکدیگر در سال ۲۰۱۸ به او اهدا شد.

ماکسول استون، جواهرساز بریتانیایی پیش‌تر در گفت‌وگو با نشریه پیج سیکس (Page Six) گفته بود: «استفاده از مروارید برای عزاداری سنتی است که از ملکه ویکتوریا به‌جا مانده است. او با مرگ شاهزاده آلبرت چنان غرق در غم و اندوه بود که تا آخر عمرش چیزی جز سیاه نپوشید.»

شنل مارکل از استلا مک کارتنی نیز اشاره غم‌انگیزی به روزگار شادتر بود. نمونه مشکی پیراهن آبی‌ای که او برای جشن تولد ۹۲ سالگی ملکه در سالن رویال آلبرت هال در سال ۲۰۱۸ پوشید.

شاهدخت کیت

کیت میدلتون در انتخاب پوشش برای مراسم خاکسپاری تلاش کرد همه‌چیز یادآور ملکه فقید بریتانیا باشد. او از جواهرات مروارید الیزابت دوم استفاده کرد. کت پیراهن الکساندر مک‌کویین کیت هم نمونه مشکی‌رنگ همان کتی بود که ملکه فقید اوایل امسال در سالگرد تاجگذاری پوشیده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جواهرات او شامل گردنبند مروارید چهار ردیفه ملکه، با بند الماس و گوشواره‌های مروارید بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از جواهرساز دربار می‌گوید: «گردنبند مروارید ملکه هدیه‌ دولت ژاپن بود که احتمالا در سفر او به ژاپن در دهه ۱۹۷۰ هدیه داده بودند.»

گوشواره‌ها نیز هدیه حاکم بحرین به ملکه برای عروسی او در سال ۱۹۴۷ بود.

شاهدخت ولز این جواهرات را قبلا نیز استفاده کرده بود. ترکیب گردنبند و گوشواره را در مراسم تشییع شاهزاده فیلیپ در سال ۲۰۲۱ و گردنبند تنها را در مراسم شام هفتادمین سالگرد ازدواج ملکه و شاهزاده فیلیپ به خود آویخته بود.

شاهدخت شارلوت

به گزارش نیویورک پست، شاهدخت شارلوت هفت‌ساله یک سنجاق سینه الماس به شکل نعل اسب که از مادربزرگ فقیدش، ملکه هدیه گرفته بود روی لباسش نصب کرده بود.

به نظر می‌رسد که این اولین باری باشد که شاهدخت کوچک که بعد از پدرش شاهزاده ویلیام و برادر بزرگترش، شاهزاده جورج، سومین نفر در صف تاج و تخت است جواهرات نمادین استفاده کرده است.

ملکه الیزابت دوستدار حیوانات بود و به اسب علاقه ویژه‌ای داشت.

ملکه همسر، کامیلا

کامیلا، ملکه همسر نیز با استفاده از سنجاق سینه الماس، یادبود شصتمین سالگرد سلطنت ملکه ویکتوریا‌، قطعه‌ای به شکل قلب که عدد ۶۰ را با اعداد دایره‌ای نشان می‌دهد، به ملکه الیزابت ادای احترام کرد.

به نظر می‌رسد این انتخاب نمادی از سلطنت طولانی ملکه بود که حتی از ملکه ویکتوریا نیز بیشتر خدمت کرد.

علاوه بر این کامیلا یک کیف‌ دستی کوچک از لانر (Launer)، تولیدکننده موردعلاقه ملکه الیزابت در دست داشت.

بیشتر از مُد و زیبایی