جشنواره رنگ و شادی در نمایش مد مولی گدارد

مولی گدارد در هفته مد لندن مجموعه‌اش را با الهام از بازارهای پورتوبلو و کمدن لندن در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ ارائه کرد

اگر سریال «کشتن حوا» (Killing Eve) را دیده باشید، با «ویلنل» (Villanelle)، قاتل زیبا و عجیب و غریب فیلم، آشنایید. او عاشق مد است و لباس‌هایی که انتخاب می‌کند، با شخصیت خطرناکش هیچ تناسبی ندارد. اما پیراهن صورتی توری‌ای که او در یکی از قسمت‌های سریال پوشیده بود، علاوه بر نمایش تضاد شخصیتش، معرف یکی از طراحان نام‌آشنای دنیای مد به جهانیان نیز بود: مولی گدارد.

مولی گدارد، طراح مد لندنی، از سال ۲۰۱۴ با لباس‌های حجیم و بزرگ‌تر از حد معمول، معروف شد. او با استفاده از طیف زیادی از رنگ‌های چشم‌نواز، یکی از کسانی است که تقریبا همیشه توجه زیادی به خود معطوف می‌کند. او در مجموعه اخیر خود که در هفته مد لندن به نمایش درآمد، از شلوغی و رنگ‌‌های زیاد و درهم و برهم محله‌های قدیمی لندن، چون پورتوبلو و کمدن، الهام گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت «اینداستری‌دات‌فشن» (The Industray.Fashion) در توصیف مجموعه اخیر گدارد، از قول او چنین نوشت: «وقتی جوان‌تر بودیم، دوست صمیمی مادرمان نقشی محوری در صحنه اجتماعی پورتوبلو داشت و این مجموعه تا حدودی درباره او است. تصویری که من از او به یاد دارم، چیزی بین مرلین مونرو و میک جونز- حجم زیاد موهای بلوند با گلی درمیانشان، رژ لب قرمز، لباس‌های دهه پنجاه و ژاکت ارتشی و کفش‌های ورزشی- است.»

در مجموعه AW22، دامن‌های تافته مدل ماهی با ژاکت‌های گشاد مردانه و کفش‌های ورزشی و پیراهن‌هایی را می‌بینیم که از سرشانه‌های مدل‌ها پایین افتاده‌اند و لباس‌زیر آن‌ها پیدا است. پارچه توری، نقطه تاکید این فصل است که با پارچه‌های پشمی کاملا متضادی هماهنگ، یا با چین‌های زیاد افقی، پرحجم‌تر و پفی شده‌اند.

به نظر می‌رسد که گدارد به خوبی می‌داند چطور صحنه را در دست بگیرد. بی‌صبرانه منتظریم تا طراحی‌های بدیع او را در سال آینده بر تن افراد معروف، یا شخصیت‌‌های فیلم‌ها ببینیم.

بیشتر از مُد و زیبایی