ویکنت سیورن کیست؟ نوه ملکه بریتانیا کنار پیکر او سوگواری کرد

جیمز دومین فرزند شاهزاده ادوارد و سوفی کنتس وسکس است، اما نسبت به عمو و عمه‌زاده‌هایش کمتر در انظار عمومی ظاهر شده است

هشت نوه ملکه دو روز پیش از مراسم خاکسپاری‌اش برای اولین بار در طول تاریخ در کنار هم مراسم شب زنده‌داری و سکوت کنار تابوتش برگزار کردند.

درست همان‌طور که جمعه شب خواهر و برادران شاه چارلز به رهبری خودش در مراسم شب زنده‌داری شاهزاده شرکت کرده بودند، پسرش، شاهزاده ویلیام نیز در کنار برادرش، هری و عمو و عمه‌زاده‌هایشان در تالار وست مینستر در این مراسم کوتاه شرکت کرد.

فرزندان شاهزاده اندرو، شاهدخت‌ها بئاتریس و یوژنی، دو فرزند شاهدخت آن، زارا تیندال و پیتر فیلیپس و دختر شاهزاده ادوارد، لیدی لوییز ماونت‌ بتن-وینزر، سایر کسانی بودند که در این مراسم شرکت داشتند.

اما هشتمین عضو این گروه چهره‌ای کمتر شناخته شده بود، یعنی جیمز، کوچک‌ترین نوه ملکه و برادر لوییز.

این پسر ۱۴ ساله که لقبش ویکنت سیورن است، بالاخره در انظار عمومی ظاهر شد و در مراسم شب زنده‌داری و در صحنه غمبار عزاداری این زمامدار درگذشته، کنار تابوت مادربزرگش ایستاد.

اخیرا تعداد دفعاتی که خواهر جیمز لیدی لوییز در انظار عمومی ظاهر شده، با توجه به سنش افزایش یافته است، حال آن‌که برادرش همچنان عمدتا از انظار عمومی دور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما جیمز در ادای احترامی تلخ به مادربزرگش در کنار تابوت در یک قاب همراه خانواده‌اش قرار گرفته است، تابوتی که پیچیده در پرچم سلطنتی برای ادای احترام در تالار وست مینستر قرار گرفته و تاج حکومت امپراتوری، گوی و عصا را بر آن گذاشته‌اند.

جیمز دومین فرزند شاهزاده ادوارد و سوفی،‌ کنتس وسکس است که در ژوئن ۱۹۹۹ ازدواج کردند. او در دسامبر ۲۰۰۷ چهار سال پس از لوییز-زاده نوامبر ۲۰۰۳- به دنیا آمد.

 وقتی این دو بچه به دنیا آمدند، ادوارد و سوفی تصمیم گرفتند به آن‌ها عناوین درباری ندهند، ولی جیمز و لوییز اگر صلاح ببیند وقتی ۱۸ ساله شدند می‌توانند از عناوین شاهزاده و شاهدخت استفاده کنند.

کنتس وسکس قبلا در مورد تصمیمشان به ندادن عناوین به فرزندانشان گفته بود: «تلاش می‌کنیم طوری آن‌ها را بار بیاوریم که بفهمند احتمال خیلی زیادی وجود دارد مجبور شوند برای گذران زندگی کار کنند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم از عناوین والاحضرت استفاده نکنیم. این عناوین سر جایشان هستند و وقتی ۱۸ ساله شدند می‌توانند خودشان در مورد استفاده از آن‌ها تصمیم بگیرند، ولی به نظر من خیلی نامحتمل است. »

جیمز در حال حاضر در صف وارثان تاج‌وتخت در جایگاه ۱۳ و خواهرش در جایگاه ۱۴ قرار دارد. هر دو قبل از تصویب قانون جانشینی تاج‌وتخت سال ۲۰۱۳ به دنیا آمده‌اند. طبق این قانون، شاه یا ملکه بعدی را ترتیب سنی مشخص می‌کند و فرقی نمی‌کند چه جنسیتی داشته باشند.

جیمز به‌ندرت در انظار عموم ظاهر شده است، اما در شماری از رویدادهای برجسته دربار، ازجمله مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع، رژه رنگ‌ها در جشن ۷۰ سالگی سلطنت ملکه، مراسم عروسی  شاهزاده هری و مگان مارکل و یک ماه بعد در عروسی شاهدخت یوژنی و جک بروکزبنک حضور داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان