هواداران سلطنت از اینکه هری و مگان دست هم را گرفتند خشمگین شدند

طرفداران هری و مگان معتقدند بسیاری از مردم و رسانه‌ها با استانداردهای دوگانه از این زوج انتقاد می‌کنند

دیدن شاهزاده هری و مگان مارکل دست در دست هم، عصبانیت برخی هواداران نهاد سلطنت بریتانیا را برانگیخت. سفر از قبل برنامه‌ریزی شده این زوج به اروپا، با فوت ملکه بریتانیا، مادربزرگ هری، هم‌زمان شد.

خروج این دو از نهاد سلطنت عصبانیت تعداد بی‌شماری از طرفداران دربار بریتانیا را در پی داشت. این افراد تمام رفتارهای این زوج را زیرنظر دارند و دنبال می‌کنند. این بار هم شاهزاده هری و مگان مارکل را به دلیل گرفتن دست یکدیگر هنگام ترک سالن محل تابوت ملکه الیزابت، در رسانه‌های اجتماعی به باد انتقاد گرفتند.

اعضای خانواده سلطنتی روز چهارشنبه، ۱۴ سپتامبر، مسیر کاخ باکینگهام تا تالار وست مینستر را پشت تابوت ملکه قدم زدند و پیش از ترک ساختمان، ۲۰ دقیقه در تالار ماندند. طبق برنامه قبلی، تابوت برای خداحافظی مردم با ملکه، تا روز ۱۹ سپتامبر در تالار وست مینستر باقی خواهد ماند. 

طرفداران سلطنتی از اینکه دوک و دوشس ساسکس هنگام ترک مراسم بزرگداشت ملکه الیزابت دوم، دست هم را گرفتند، هیچ خوششان نیامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه اینسایدر به نقل از کاربران رسانه‌های اجتماعی چنین نوشت: «خانواده سلطنتی ملکه محبوب ما را در تالار وست مینستر با وقار و متانت ترک می‌کنند؛ به جز هری و مگان که باید مثل دوتا نوجوان عاشق دست هم را بگیرند. آن‌ها واقعا اعصاب مرا به هم می‌ریزند.»

کاربر دیگری نوشت: «آن‌ها نمی‌توانند برای سوگواری ملکه (انگار که برای مگان مهم است) دوثانیه دست‌هایشان را کنار پهلوهایشان نگه دارند؟ هرچند تعجبی ندارد؛ زیرا آن‌ها هرگز در بی‌احترامی به قوانین و ملکه کوتاهی نکرده‌اند.»

با واکنش طیف دیگری از کاربران، مشخص شد که دیگر اعضای خانواده سلطنتی هم رفتار مشابهی داشته‌اند. آن‌ها در پاسخ، با استناد به عکس‌های زارا تیندال، دختر شاهدخت آن، که حین مراسم دست همسرش، مایک تیندال، را گرفته بود، از شاهزاده هری و مگان دفاع کردند. علاوه بر این، از مراسم تشییع شاهزاده فیلیپ در آوریل ۲۰۲۱ یاد کردند که شاهدخت بئاتریس هنگام خروج از مراسم خاکسپاری، دست شوهرش، ادواردو ماپلی موزی، را گرفته بود.

به گفته سامانتا گریندل از نشریه اینسایدر، شاهزاده هری و مگان مارکل در حالی هدف انتقاد قرار می‌گیرند که دیگر اعضای خاندان سلطنتی با انجام همان کارها، چنین واکنشی دریافت نمی‌کنند.

به عقیده برخی از کارشناسان امور سلطنت از جمله کریستین ماینزر که با میخاییل فریل از اینسایدر گفت‌وگو کرد، در بخشی از این انتقادها، شائبه رفتار نژادپرستانه وجود دارد. او معتقد است ممکن است دلیل اصلی تمرکز مطبوعات روی مگان مارکل این باشد که او به اشراف شباهتی ندارد.

او به فریل گفت: «او مثل آن‌ها نیست؛ یک آمریکایی، یک زن خودساخته و سیاهپوست است. برخلاف بسیاری از آن‌ها، او سابقه کار سخت و صریح در مورد انواع حقوق بشر را دارد؛ کاری که بقیه از ترس حواشی جنجالی حاضر نیستند سراغش بروند.»

بیشتر از زندگی