پیدا شدن گور دسته‌جمعی اوکراینی‌ها در مناطق اشغال شده توسط روسیه

مقام‌های اوکراینی یک گور دسته جمعی با بیش از ۴۴۰ جسد را در خارج از ایزیوم پیدا کرده‌اند

زلنسکی روسیه را مقصر دانست و کشف این گور دسته‌جمعی را به آنچه در بوچا، در مراحل اولیه تهاجم اواخر فوریه توسط نیروهای روسی رخ داد، تشبیه کرد - STR / UKRAINIAN PRESIDENTIAL PRESS SERVICE / AFP

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، یک مقام پلیس منطقه‌ای می‌گوید که مقام‌های اوکراینی یک گور دسته‌جمعی، با بیش از ۴۴۰ جسد را در جنگلی در خارج از شهر شرقی ایزیوم پیدا کرده‌اند که اخیرا از نیروهای روسیه باز‌پس گرفته شد.

سرهی بولوینوف، بازپرس ارشد پلیس منطقه خارکیف، در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز گفت تحقیقات پزشکی قانونی در مورد هر کدام از اجساد که برخی از آن‌ها در اثر گلوله‌باران و حملات هوایی کشته شده‌اند، انجام خواهد شد.

بولوینوف گفت: «می‌توانم بگویم این یکی از بزرگ‌ترین گورهای دسته‌جمعی در یک شهر بزرگ در مناطق آزاد شده است.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روسیه را مقصر دانست و کشف این گور دسته‌جمعی را به آنچه در بوچا، حومه پایتخت کی‌یف، در مراحل اولیه تهاجم اواخر فوریه نیروهای روسی رخ داد، تشبیه کرد.

اوکراین و متحدان غربی آن، نیروهای روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در آنجا متهم کرده‌اند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی خطاب به مردم کشورش گفت: «اطلاعات بیشتر و تایید شده در مورد این اتفاق فردا در دسترس خواهد بود.»

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، روی یک گور دسته‌جمعی نشانی وجود داشت که نشان می‌داد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن وجود دارد. اطراف آن را صدها قبر انفرادی احاطه کرده بودند که فقط صلیب‌هایی برای نشان دادن آن‌ها وجود داشت. بازرسان اوکراینی در حال بررسی محل با فلزیاب برای یافتن هرگونه مواد منفجره پنهان بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولگ کوتنکو، کمیسر اوکراین در امور مفقودشدگان، گفت: «فیلم‌هایی که سربازان روسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که احتمالا بیش از ۱۷ جسد در گور دسته‌جمعی مشخص شده وجود دارد.»

سرگئی گورودکو، ساکن ایزیوم گفت که در میان صدها نفری که در گورهای انفرادی دفن شده‌اند، ده‌ها بزرگسال و کودک در حمله هوایی روسیه به یک ساختمان مسکونی کشته شدند. او گفت که تعدادی از آن‌ها را «با دستان خودش» از زیر آوار بیرون آورده است.

نیروهای روسی هفته گذشته پس از یک ضد حمله نیروهای اوکراینی، از ایزیوم و سایر بخش‌های منطقه خارکیف عقب‌نشینی کردند. زلنسکی در جریان آزادسازی این منطقه گفت: «آن‌ها روستاهای ویران شده را پشت سر گذاشتند؛ در برخی از آن‌ها حتی یک خانه سالم وجود ندارد. اشغالگران مدارس را به زباله‌دانی و کلیساها را متلاشی شده و به معنای واقعی کلمه به توالت تبدیل کردند.»

معاون وزیر کشور اوکراین گفت دیگر شواهدی که پس از پیشروی گسترده کی‌یف به منطقه خارکیف به دست آمده است، شامل چندین «اتاق شکنجه» است که در آن شهروندان اوکراینی و خارجی‌ها «در شرایط کاملا غیرانسانی» نگهداری شده‌اند.

بیشتر از جهان