اردن سال آینده منتظر دو عروسی بزرگ سلطنتی است

در خانواده سلطنتی اردن نسیم عشق می‌وزد

خانواده پادشاهی اردن در حال تدارک سه مراسم جشن عروسی و نامزدی‌اند.

اولین عروسی خاندان سلطنتی اردن در اوایل سپتامبر در امان و بین شاهزاده غازی بن محمد، پسر عموی اول ملک عبدالله، پادشاه اردن، و شاهدخت میریام تورنوو برگزار شد. این در حالی است که جشن‌های ازدواج ولیعهد حسین و خواهرش، شاهدخت ایمان بزرگ‌تر و مجلل‌تر خواهند بود.

ولیعهد حسین و شاهدخت ایمان فرزندان پادشاه اردن، عبدالله دوم و همسر او رانیا هستند.

قرار است ولیعهد ۲۸ ساله تابستان آینده با رجوه خالد بن موسیف بن سیف بن عبدالعزیز آل سیف ۲۸ ساله ازدواج کند. عروس عربستانی دختر خالد بن مساعد بن سیف بن عبدالعزیز آل سیف، مدیر عامل گروه خصوصی السیف، و همسرش، عزا بنت نایف عبدالعزیز احمد ال السدیری، است.

ال سیف پس از گذراندن دبیرستان در عربستان سعودی به نیویورک نقل مکان کرد و در دانشگاه سیراکیوز در رشته معماری و سپس در موسسه طراحی مد و تجارت در لس آنجلس تحصیل کرد. او قبل از اینکه به ریاض و خانه برگردد و در استودیو طراحی دیزاین‌لب اکسپرینس (Designlab Experience) مشغول به کار شود، مدتی در لوس آنجلس کار معماری انجام داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده حسین که در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان وارث تاج و تخت معرفی شد نیز برای تحصیل به خارج از کشور سفر کرده است. او در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه جورج‌تاون و در سال ۲۰۱۷ از آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست (Sandhurst) در بریتانیا فارغ التحصیل شد.

برای مراسم نامزدی در ۱۷ اوت، ملکه رانیا گوشواره‌‌های سفارشی پرهای الماس سفید و زردش را که طراح جواهرات استیون وبستر ساخته بود به عروس آینده‌اش قرض داد. ولیعهد و نامزدش به‌دلیل نزدیکی به تاج و تخت و همچنین متانت و منش سلطنتی‌شان با شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون مقایسه شده‌اند. همچنین در پرتره رسمی نامزدی، رجوه لباسی آبی تیره از کوستارلوس (Costarellos) به تن دارد که شبیه لباسی است که کیت برای اعلام نامزدی خود در سال ۲۰۱۰ پوشید.

ملکه رانیا برای مدتی به‌شدت درگیر برنامه‌ریزی عروسی خواهد بود، زیرا دختر بزرگ او نیز در آستانه ازدواج است. اوایل تابستان امسال اعلام شد که شاهدخت ایمان ۲۵ ساله، دومین فرزند پادشاه و ملکه، با سرمایه‌دار ۲۸ ساله مقیم نیویورک، جمیل الکساندر ترمیتیس، ازدواج خواهد کرد.

اگر چه ترمیتیس در کاراکاس ونزوئلا به دنیا آمده است اما اصالتا یونانی است و نام اصلی او دیمیتریوس است. او از نام جیمی استفاده می‌کند که خاندان سلطنتی اردن آن را به اسم عربی «جمیل» برگردانده‌اند.

خانواده ترمیتیس حق امتیاز دیور را در ونزوئلا خریداری کردند و در نهایت، به میامی، جایی‌که جمیل در دانشگاه بین المللی فلوریدا مدیریت بازرگانی خواند، نقل مکان کردند.

شاهدخت ایمان زنی نسبتا کم حرف است که به‌دلیل مهارت سوارکاری و سلیقه‌اش در مد شناخته شده است. او در دانشگاه جورج‌تاون تحصیل کرد و سپس به مدرسه طراحی پارسونز نیویورک رفت تا تحصیلاتش را در مقطع لیسانس به پایان برساند. او ترمیتیس را در نیویورک، جایی که او در معاملات سهام و سرمایه‌گذاری کار می کرد، ملاقات کرد. از آنجا که این رابطه بسیار خصوصی نگه داشته شده بود، نامزدی آن‌ها بسیار غافلگیرکننده بود.

شاهدخت ایمان برخلاف برادرش ترجیح داده است که زندگی خود را با فردی غیرعرب سپری کند. نیویورک پست به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به خاندان سلطنتی نوشت: «در مورد انتخاب شاهدخت ایمان، احساسات متفاوتی جود داشته است.» با این حال، خانواده سطلنتی به وضوح این ازدواج را تایید می‌کنند. چنانچه ولیعهد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «صمیمی‌ترین تبریکات به خواهر عزیزم ایمان و نامزدش جمیل به مناسبت نامزدیشان. برای شما یک عمر شادی در کنار هم آرزو می‌کنم.»

حبیب گفت: «انتظار می‌رود عروسی شاهزاده ایمان در اردن برگزار شود. در مورد فعالیت‌های بعدی‌ خود، آن‌ها می‌توانند در خارج از کشور زندگی کنند و گهگاهی به اردن سفر کنند.»

اما بزرگ‌ترین شگفتی، عروسی سلطنتی غیرمنتظره شاهزاده غازی بن محمد ۵۶ ساله و شاهزاده میریام تورنوو ۵۹ ساله بوده است. مراسم خصوصی در کاخ راغدان امان در ۳ سپتامبر با حضور ملک عبدالله، شاهزاده حسین و شاهزاده طلال بن محمد برگزار شد. اما اردنی‌ها نه از طریق خاندان سلطنتی، بلکه از طریق رسانه‌های اسپانیایی از این ازدواج باخبر شدند. این دومین ازدواج هر دو نفر آن‌ها بوده است.

بیشتر از زندگی