ملکه برای حضور در فیلم جیمز باند تقاضای «ادای جمله» داشت

«عصر به خیر آقای باند»

AFP ملکه انگلیس در کنار دنیل کرگ بازیگر نقش جیمزباند

به گفته جامه‌دار سلطنتی، ملکه در صورتی موافقت کرد در فیلم جیمز باند برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن کنار دنیل کرگ شرکت کند که در آن جمله ای ادا کند.

این فیلم کوتاه که ساخته کارگردان دنی بویل است به عنوان بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک پخش شد. در آن قسمت، جیمز باند دیده می‌شد که ملکه الیزابت را از کاخ باکینگهام همراهی می‌کند تا هر دو کنار هم با چتر نجات به ورزشگاه المپیک بپرند، البته که نقش ملکه در بخش دوم این فیلم توسط بدلکاری کلاه‌گیس به سر ایفا شد.

بنا به کتاب تازه‌ای که نوشته جامه‌دار سلطنتی، انجلا کلی است و «روی دیگر سکه: ملکه، جامه‌دار و جامه‌ها» نام دارد، بویل ابتدا ایده این فیلم را با او و منشی شخصی ملکه، ادوارد یانگ مطرح کرد. بعد از آن خانم کلی به سمت ملکه شتافت تا از او بپرسد اگر از این طرح خوشش می‌آید.

خانم کلی در کتاب، که توسط مجله هلو (Hello) شرح داده شده است، می‌نویسد: «من به آقای بویل و ادوارد گفتم به من ۵ دقیقه وقت دهید تا از ملکه بپرسم. چهره دنی را به یاد دارم، بهتش زده بود که من می‌خواهم همان موقع از علیحضرت بپرسم، ولی صبر کردن درباره این امور هیچ فایده‌ای ندارد، اگر او می‌گفت «نه» ماجرا به همان جا ختم می‌شد».

«به بالای پله‌ها شتافتم و خوشبختانه وقت ملکه آزاد بود. او خیلی از این طرح خوشش آمد و به سرعت موافقت کرد. بعد من از او پرسیدم اگر می‌خواهد جمله ای ادا کند. بدون لحظه‌ای تردید، علیحضرت پاسخ داد: «البته که باید چیزی بگویم. بالاخره مثلا برای نجات من آمده است».

از او پرسیدم بیشتر دوست دارد بگوید: «عصر به خیر جیمز!» یا «عصر به خیر آقای باند!» و او با توجه به شناختش از این فیلم‌ها، دومی را انتخاب کرد. دقایقی بعد من پایین در دفتر ادوارد بودم و این خبر خوب را به دنی دادم. فکر کنم او تقریبا از صندلی‌اش پایین افتاد وقتی من گفتم تنها قید ملکه این است که آن جمله معروف را ادا کند».

کتاب خانم کلی در ادامه به جزییات درباره لباس‌های ملکه و ارتباطات و دیدارهای وی با اشخاص مشهور از زاویه دید خانم کلی که ۲۵ سال برای اعضای خاندان سلطنتی کار کرده است، می‌پردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین باری است که یکی از خادمان خاندان سلطنتی در حالی که هنوز برای ملکه کار می‌کند اجازه یافته است درباره تجارب خویش قلم زده و کتاب منتشر کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی