تد کروز مخالفان رقابت مجدد ترامپ در انتخابات را دروغگو خواند

سناتور ایالت تگزاس در گفتگویی اعلام کرد حضورش در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا منوط به تصمیم نهایی ترامپ در این زمینه است

تد کروز گفت احتمال دارد که اگر ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ نیز شرکت کند، او هم کارزار انتخاباتی‌اش را به راه بیندازد- Brandon Bell/Getty Images/AFP

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، گفت جمهوری‌خواهانی که با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ مخالف‌اند یا «دروغ می‌گویند» یا، به‌گفته کروز، «احمق»اند.

به‌گزارش وبسایت آکسیوس، اگر چه تد کروز یکی از نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی به‌حساب می‌آید، اما هنوز اعلام نکرده که قصد دارد وارد رقابت‌ها شود یا خیر. کروز در گفت‌گو نشریه اگزماینر (The Examiner) گفت هنوز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام آمادگی نکرده است زیرا می‌خواهد تصمیم نهایی‌اش را با توجه به برنامه ترامپ برای حضور در این انتخابات اتخاذ کند.

با این‌ حال تد کروز تاکید کرد این احتمال وجود دارد که حتی اگر ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ نیز شرکت کند، او هم کارزار انتخاباتی‌اش را به راه بیندازد. به‌ گزارش آکسیوس، کروز در عین‌حال خطاب به منتقدین ترامپ گفت کسانی که مخالف نامزدی رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند، صداقت کافی ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تد کروز در بخشی از اظهاراتش گفت: «کل جهان با توجه به تصمیم دونالد ترامپ تغییر خواهد کرد. این امر برای هر نامزدی صادق است؛ [در واقع] این امر برای هر نامزد بالقوه‌ای صدق می‌کند.»

تد کروز پیش‌تر، و در جریان کنفرانس اخیر محافطه‌کاران (C-PAC)، در ارتباط با نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته بود «منتظرخواهد بود» تا دونالد ترامپ تصمیم نهایی‌اش در این زمینه را اعلام کند. او در مصاحبه فوق گفت: «همه منتظر خواهند بود ببینند تصمیم دونالد ترامپ چه خواهد بود و بر همان اساس تصمیم‌گیری کنند»

ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، نیز یکی دیگر از نامزدهای بالقوه حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا به‌حساب می‌آید.

 مایک پنس، معاون ریییس‌جمهوری آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، لیز چنی، نماینده کنگره و از چهره‌های جمهوری‌خواه منتقد ترامپ، و نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد دیگر چهره‌های بالقوه‌ای‌اند که احتمال دارد برای رقابت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه اعلام آمادگی کنند.

بیشتر از جهان