هفته ششم لیگ برتر: پرسپولیس با لوکادیا روی ابرها، خروج استقلال از فشار

هواداران زن تیم نساجی در تهران به ورزشگاه رفتند

پرسپولیس با درخشش یورگن لوکادیا در زمین نفت مسجدسلیمان به برتری دو بر یک رسید تا در پایان هفته ششم لیگ برتر،در صدر جدول باقی بماند. نفت شروع بهتری داشت و به لطف گل تماشایی نریمان‌جهان، با برتری یک بر صفر به رختکن رفت، ولی مهاجم هلندی در نیمه دوم دو گل زد و تیمش را به سه امتیاز رساند. 

لوکادیا در دقیقه ۵۴ یک پنالتی گرفت و خودش آن را به گل تساوی تبدیل کرد. در این صحنه، میلاد باقری، مدافع میزبان، با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد و پس از آن پرسپولیس فشار را بیشتر کرد تا در دقیقه ۶۹ با مهاجم تازه‌واردش به گل برتری برسد. این سومین بازی متوالی بود که لوکادیا موفق به گل‌زنی شد و با چهار گل در صدر جدول گل‌زنان ایستاده است.

این بازی بدون جنجال داوری نبود و هر دو تیم مدعی بودند که داور در صحنه‌هایی علیه آن‌ها تصمیم گرفته است. همچنین، رضا مهاجری، سرمربی نفت، بعد از بازی به حضور افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس، در رختکن داوران بین دو نیمه اعتراض کرد.

استقلال بعد از دو تساوی بدون گل که فشار روی ساپینتو را افزایش داده بود، نساجی را سه بر یک شکست داد و به رده سوم صعود کرد. استقلال به لطف شروع خوبش در دقیقه چهار با تلاش بابایی به گل رسید و پنالتی یامگا پیش از پایان نیمه اول، برتری این تیم را به دو گل رساند. در شروع نیمه دوم، نوبت محمد محبی بود که مثل بابایی برای اولین بار با پیراهن استقلال گل بزند. اخراج جانملکی، مدافع نساجی، در شروع نیمه دوم به استقلال کمک کرد تا فرصت‌های زیادی بسازد، ولی هیچ‌‌یک از آن‌ها گل نشد تا میهمان بر خلاف جریان بازی، در دقیقه ۸۱ به گل برسد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته جالب این بازی، اولین تجربه حضور هواداران زن نساجی در ورزشگاه بود. هنوز مجوز حضور تماشاگران زن در شهرستان‌ها صادر نشده است، ولی شمار محدودی از هواداران زن نساجی به ورزشگاه آزادی رفته بودند و توانستند این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

بر خلاف دو مدعی تهرانی، سپاهان نتوانست به سه امتیاز برسد و در خانه، مقابل آلومینیوم اراک، بدون گل متوقف شد. سپاهان در این فصل با ژوزه مورایس شروع خوبی داشت و در مقطعی صدرنشین بود، ولی برای چهارمین بازی متوالی نتوانست به پیروزی برسد تا به رده چهارم سقوط کند.

گل‌گهر، از تیم‌های بدون شکست لیگ برتر، در زمین پیکان با ضربه ایستگاهی تماشایی شکاری به پیروزی رسید تا رده دوم را حفظ کند. اتفاق مهم دیگر این هفته، اولین برد مس رفسنجان پس از پنج تساوی بود. این تیم در خانه توانست هوادار را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. اما ذوب‌آهن سنت‌شکنی نکرد و برای ششمین هفته متوالی به تساوی رسید. 

تراکتور با بردیف برای دومین هفته متوالی برنده شد تا به رده ششم صعود کند. رضا اسدی در دقیقه ۹۵ تنها گل تراکتور مقابل صنعت نفت آبادان را به ثمر رساند. 

در این هفته بازی ملوان – فولاد به دلیل بارش شدید باران در انزلی لغو شد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال