نظر ملکه درباره مجموعه تلویزیونی «تاج» چه بود؟

قرار است فصل بعدی این مجموعه به زندگی او در دهه ۱۹۹۰ بپردازد و ماجراهای مجموعه به دهه ۲۰۰۰ می‌رسد

زندگی ملکه الیزابت دوم همواره الهام‌بخش نویسندگان فیلم و تلویزیون بوده است.

خانواده سلطنتی روز پنجشنبه (۸ سپتامبر) اعلام کرد ملکه در ۹۶ سالگی در بالمورال و در آرامش چشم از جهان فرو‌بست. در پی اعلام این خبر، رهبران جهان و ستارگان صنعت سرگرمی به او ادای احترام کردند.

کامل‌ترین تصویر سینمایی از زندگی ملکه در مجموعه «تاج» مستند شده است که سال ۲۰۱۶ پخش آن از نتفلیکس آغاز شد.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مجموعه تلویزیونی پرفروش ساخته پیتر مورگان، چگونگی رسیدن او به قدرت، روابطش با شاهزاده فیلیپ و برخوردهایش با چندین نخست‌وزیر در طول ۷۵ سال گذشته به تصویر کشیده شده است.

قرار است فصل بعدی این مجموعه به زندگی او در دهه ۱۹۹۰ بپردازد و ماجراهای مجموعه به دهه ۲۰۰۰ می‌رسد.

اما آیا ملکه هرگز «تاج» را دید؟ دوستان شاه چارلز سوم به خاطر «نمایش خیالات به جای واقعیت‌» از این مجموعه انتقاد کرده‌اند، اما بنا بر گزارش‌های سال ۲۰۱۷، این مجموعه در تصویر کردن این فرمانروای درگذشته بسیار موفق بوده است و گویا در پی تشویق‌های پسر و عروسش، ارل و کنتس واسکس، او فصل اول را تماشا کرده است.

به گزارش ساندی اکسپرس، این زوج شنبه شب‌ها این مجموعه را در عمارت‌های خصوصی علیاحضرت در قلعه وینزر اکران می‌کردند.

یک منبع ارشد سلطنتی آگاه گفت: «ادوارد و سوفی عاشق «تاج» اند» و افزود «مدت‌های طولانی است که آخر هفته‌ها با خودرو شخصی به وینزر می‌آیند تا در صرف شام غیررسمی و تماشای تلویزیون یا فیلم، ملکه را همراهی کنند. حساب نتفلیکس دارند و از او خواستند این مجموعه را همراه آنان ببیند.»

او افزود: «خوشبختانه واقعا از این مجموعه خوشش آمد، هرچند به نظرش تصویری که از برخی رویدادها نمایش داده‌اند زیادی داستان‌سرایانه و اغراق‌ شده است.»

معلوم نیست ملکه در مجموع چند قسمت از این مجموعه را دیده است.

کلر فوی و اولیویا کولمن نقش او را در این مجموعه بازی کردند و قرار است در ادامه این مجموعه که اواخر امسال پخش آن شروع می‌شود، ایملدا استانتون جای آن‌ها را بگیرد.

 

بر اساس گزارش‌ها، نتفلیکس در پی اعلام خبر مرگ ملکه موقتا تولید فصل ششم و پایانی این مجموعه را متوقف کرده است.

بسیاری به یاد خاطرات بازیگوشانه‌تر ملکه افتاده‌اند، مخصوصا با توجه ویژه‌ای که به ماجراهای بامزه‌اش در کنار دنیل کریگ، بازیگر جیمز باند و خرس پدینگتون کرده‌اند.

مخصوصا دومی که پس از اعلام خبر مرگ او، با انتشار مطلبی در حساب رسمی توییتر پدینگتون، مردم آن را به یاد آوردند. در این اعلامیه، یادی شد از صحنه‌ پراحساس حضور در کنار ملکه که همین سه ماه پیش رخ داد. 

مجموعه «تاج» را همین حالا می‌توانید به صورت پخش اینترنتی از نتفلیکس ببینید.

 

© The Independent

بیشتر از فیلم