لوئیس همیلتون در یک قدمی شوماخر

همیلتون با استفاده از لاستیک سخت توانست از پرچم شطرنجی پایان مسابقه بگذرد

لوئیس همیلتون (چپ) و وتل/PEDRO PARDO / AFP

لوييس هميلتون به‌رغم آن كه در روز يك‌شنبه به پيروزي چشم‌گيري در مكزيك دست يافت براي كسب ششمين عنوان جهاني بايد تا آخر هفته‌ بعد و مسابقات گرندپري ايالات متحده منتظر بماند.

تقلای همیلتون برای حفظ تایرهای اتومبیل‌اش در ۴۸ دور از ۷۱ دور این مسابقه جالب بود، اما بعد از آن که والتری بوتاس هم‌تیمی‌اش در تیم مرسدس در جایگاه سوم قرار گرفت با اختلاف اندکی نتوانست در همین مرحله تاج قهرمانی جهان را بر سر بگذارد(پنجم شدن هم‌تیمی‌اش برای قهرمانی وی کافی بود).

این راننده‌ بریتانیایی کافی است در آوستین به مقام هشتم دست یابد تا قهرمانی‌اش قطعی شود و به یک قدمی مایکل شوماخر برسد که با داشتن هفت قهرمانی رکورددار است.

همیلتون برای قهرمانی در آتودرومو هرمانوس رودريگز بختی برای خود قائل نبود اما تیم وی مرسدس که همه رقبا را شکست داده است دست به کاری ماهرانه و تاکتیکی زد و او را هشت دور بعد از چارلز لکرک، دارنده‌ برترین موقعیت در آغاز مسابقه و ۱۴ دور قبل از سباستین وتل دارنده جایگاه دوم و هم تیمی مونگاسک در فراری نگه داشتند.

لکرک با تعویض زودهنگام تایرهای خود به تایرهای سخت توانست در فاصله ۲۷ دور مانده به پایان دوباره وضعیت خود را بهبود دهد.

همیلتون برای نخستین بار پیشتاز شد و با استفاده از لاستیک سخت توانست از پرچم شطرنجی پایان مسابقه بگذرد و به بردی شیرین دست یابد.

وتل در پایان مسابقه در جایگاه دوم قرار گرفت و لکلرک چهارم شد. آلکس آلبون از تیم ردبول هم با یک پله بالاتر قرار گرفتن از هم‌تیمی‌اش ماکس ورستاپن پنجم شد. ورستاپن به علت برخورد با بوتاس و پنچری زودهنگام عقب افتاده بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport/motor-racing/formula1/lewis-hamilton

© The Independent

بیشتر از ورزش