ثروت ملکه چگونه میان خاندان سلطنتی تقسیم می‌شود؟

اکنون شاه چارلز تصمیم می‌گیرد که خاندان سلطنتی ساکن کدام‌یک از کاخ‌های باشکوه شوند

ارزش کل دارایی‌های سلطنت بریتانیا ۸۸ میلیارد دلار است که از این میان ۴۴۷ میلیون دلار آن به ملکه الیزابت دوم تعلق دارد و حالا باید در میان بازماندگانش تقسیم شود. میراث خانوادگی، املاک، مجموعه‌های هنری، جواهرات، تمبر و تابلوهای نقاشی، تنها بخشی از ثروت ملکه الیزابت است که روز پنجشنبه ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی در ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش نیویورک پست، بخشی از ثروت ملکه الیزابت به او ارث رسیده است؛ ۸۵ میلیون دلار پس از مرگ مادر و ۱۲ میلیون دلار پس از مرگ همسرش فیلیپ به ملکه رسید. بخش‌ عمده‌ای از درآمد او نیز از «املاک کراون» (Crown Estate) سرچشمه می‌گیرد، مجموعه‌ای از دارایی‌ها و املاکی که زمانی به خاندان سلطنتی تعلق داشت و ۱۵ درصد سود آن با ارزش ۱۰ میلیارد دلار ازجمله دارایی‌های کنونی ملکه الیزابت است. این درآمد پس از درگذشت او به‌طور مستقیم به چارلز، پادشاه کنونی بریتانیا، منتقل می‌شود.

درآمد جداگانه و کاملا خصوصی ملکه از املاک «دوک‌نشین لنکستر» که بالغ‌بر ۱۸ هزار هکتار است نیز به ۲۴ میلیون دلار در سال می‌رسد که این نیز به جانشین او چارلز تعلق می‌گیرد.

آنجلا لوین، نویسنده‌، در کتاب خود با نام «کامیلا، دوشس کورنوال» سوال مهمی را مطرح می‌کند؛ اینکه ملکه اموالش را برای چه کسی به ارث می‌گذارد؟  برای شاهزاده اندرو یا هری چه مبلغی به ارث می‌گذارد؟ 

او در ادامه می‌نویسد که شاهزاده چارلز به‌محض اینکه پادشاه شود، ثروت زیادی به دست می‌آورد، بنابراین به‌ احتمال‌ زیاد، ملکه باوجود بدرفتاری‌ها در وصیت‌نامه‌اش از فرزندان و نوه‌های خود نیز حمایت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جاش رام، تحلیلگر مسائل خاندان سلطنتی، به گزارش‌های گسترده درباره علاقه‌مندی ملکه به شاهزاده اندرو اشاره کرد و گفت که ملکه احتمالا بخشی از ثروتش را برای او کنار گذاشته است. به گفته او، شاهزاده اندرو می‌کوشد که تصویرش را بازسازی کند، اما بعید است بتواند موفق شود. شاهزاده اندرو سال ۲۰۱۹ به ارتباط جنسی با دختری ۱۷ ساله متهم شد. او پس از این اتهام‌ها به اجبار از وظایف سلطنتی‌اش کناره‌گیری کرد.

ملکه الیزابت علاوه بر چارلز و اندرو، فرزندان دیگری نیز دارد و باید در تقسیم ارث همه آن‌ها را در نظر بگیرد، با این‌ حال ممکن است شاه چارلز بازی را برهم بزند و کارت‌ها را جابه‌جا کند. او اکنون تصمیم می‌گیرد که خاندان سلطنتی در کدام‌یک از املاک و کاخ‌های باشکوه به‌جای‌مانده از ملکه ساکن شوند. بدیهی است که خود را در اولویت می‌گذارد، رتبه دوم هم به شاهزاده ویلیام و پسرش جورج خواهد رسید.

محل اقامت چارلز در لندن، کاخ باکینگهام خواهد بود، اگرچه انتظار می‌رود که او بخش‌های بیشتری از این اقامتگاه را برای بازدید عمومی باز بگذارد. شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون احتمالا به قلعه افسانه‌ای وینزر نقل‌مکان می‌کنند، جایی با هزار سال قدمت که ملکه اوایل امسال به‌طور دائم در آنجا ساکن بود. این زوج همچنین یک آپارتمان خصوصی در قلب لندن خواهند داشت.

قلعه بالمورال که زمانی محل اقامت خانواده سلطنتی بریتانیا در ارتفاعات اسکاتلند بود ممکن است به موزه تبدیل شود. پس از آن، املاک سلطنتی ساندرینگهام در نورفک و عمارت شخصی چارلز در گلاسترشایر و اقامتگاه سلطنتی کلارنس هاوس که چارلز پس از مرگ مادربزرگش به آنجا نقل‌مکان کرد، باقی می‌ماند.

زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اقامتگاه کلارنس هاوس که زمانی به شاهزاده هری اختصاص داشت، برای وقتی می‌ماند که شاهزاده جورج بالغ شود. املاک ساندرینگهام که چارلز آن را به مزرعه‌ای ارگانیک تبدیل کرده، ممکن است به املاک روستایی او تبدیل شوند. هایگرو هم می‌تواند به موزه تبدیل شود و چارلز چند هفته از سال از آن استفاده کند و هزینه این امتیاز را بپردازد.

بیشتر از جهان