رونمایی اپل از آیفون ۱۴ پرو با طیفی از ویژگی‌های جدید

اپل از آیفون ۱۴ پرو، نسخه بازطراحی‌شده گران‌ترین گوشی خود، رونمایی کرد.

Brittany Hosea-Small / AFP

این گوشی از شر شکاف افقی بالا صفحه که سال‌ها مشخصه گوشی‌های آیفون بود، خلاص شده است. در عوض، بریدگی کوچکی در بالای نمایشگر دارد که به گفته اپل، «قطعا نمادین خواهد شد».

حسگرهایی که در آن شکاف افقی تعبیه شده بود، جمع‌وجورتر و به دانه کوچکی بالای نمایشگر منتقل شده است. در طراحی جدید، تغییرات نرم‌افزاری هم صورت گرفته و هشدارها و فعالیت‌های پیش‌زمینه به بالای نمایشگر منتقل شده‌اند.

اپل نام این فضای بالای نمایشگر را «جزیره پویا» گذاشته است. هشدارهای جدید را از درون آن بریدگی کوچک دانه‌مانند می‌توان باز کرد.

به گفته اپل، در این بخش، فعالیت‌های پس‌زمینه مانند موسیقی‌ که در حال پخش است، هم به نمایش در می‌آید.

بنا بر اعلام اپل، این نمایشگر جدید به غیر از آن جزیره پویا، طیفی از ویژگی‌های روزآمد دارد. اپل گفت که حاشیه‌های دو طرف کوچک‌تر و صفحه پرنورتر شده است.

این صفحه‌نمایش همچنین اولین نمایشگر دائما روشن آیفون است که به گفته اپل، برخی از مهم‌ترین اطلاعات نظیر هشدارهای پیام را همیشه و بدون مصرف زیاد باتری، نمایش می‌دهد.

اپل مدعی شد این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر این نمایشگر را به پیشرفته‌ترین نمایشگر در تمام گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند.

در داخل، آیفون ۱۴ تراشه بیونیکی ای۱۶ (A16) دارد. اپل اعلام کرد سرعت این تراشه از تراشه‌ تمام گوشی‌های رقیب بیشتر است اما از مقدار این سرعت نسبت به تراشه بیونیکی ای۱۵ (A15) در مدل قبلی گوشی آیفون جزئیات خاصی ارائه نکرد و آن را فقط با گوشی‌های رقیب مقایسه کرد.

این تراشه جدید در نسخه‌ای از آیفون ۱۴ که پرو نیست، وجود ندارد و بدین ترتیب بسیاری از به‌روزرسانی‌های این نسخه گران‌قیمت به گوشی‌هایی که پرو نیستند، راه نخواهد یافت.

چنانکه در آیفون ۱۴ معمولی هم دیدیم، بسیاری از تغییرات دوربین این گوشی نرم‌افزاری است و اپل بر ویژگی‌های جدیدی تمرکز داشته که تراشه بیونیکی ای۱۶ امکان ایجاد آن‌ها را فراهم کرده است.

البته طیفی از اصلاحات در سخت‌افزار دوربین این گوشی اعمال شده است. مثلا دوربین اصلی با اعمال این اصلاحات سخت‌افزاری می‌تواند در نور کم، دو برابر بهتر عمل کند و تعداد پیکسل‌های بسیار بیشترش باعث می‌شود عکس‌های با جزئیات بیشتری بگیرد.

حسگر دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. این حسگر بهبودیافته می‌تواند چهار برابر بیشتر از حسگرهای قبلی اطلاعات ثبت کند-و با این مگاپیکسل‌های اضافه می‌تواند بیشتر بزرگ‌نمایی (زوم) کند و عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مجموع، اپل مدعی شد که این تغییرات جدید «بزرگ‌ترین گامی» است که «تاکنون» برای پیشرفته شدن دوربین آیفون برداشته است.

آیفون ۱۴ پرو همچنین همه به‌روزرسانی‌های آیفون ۱۴ معمولی را دارد؛ از جمله امکان جدید ردیابی شکستگی که مشخص می‌کند ایا فرد با وسایل نقلیه تصادف کرده است یا نه و نیز قابلیت برقراری تماس با مراکز خدمات اضطراری از طریق ارتباط ماهواره‌ای.

به گفته اپل، این گوشی همچنین مانند خواهر ارزان‌ترش، آیفون ۱۴، قابلیت استفاده از حالت جدید «فعالیت» (action mode) را دارد که موجب می‌شود ویدیوها بسیار کم‌حرکت‌تر ضبط شود و افراد دیگر مجبور نباشند تجهیزات تخصصی نظیر گیمبال با خود داشته باشند.

به علاوه، گوشی‌ آیفون ۱۴ پرو رنگ‌های جدیدی معرفی می‌کند؛ از جمله رنگ مشکی اصلاح‌شده.

قیمت این گوشی از ۹۹۹ دلار یا ۱۰۹۹ دلار (برای مدل پرو مکس) شروع می‌شود و هم‌قیمت آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس موجود است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی