«کوسه‌های کوچک» مردم را از سواحل کالیفرنیا فراری می‌دهند

این حشرات گوشتخوار که با نام «کوسه کوچک» شناخته می‌شوند مسافران ساحلی را گاز می‌گیرند

این سخت‌پوستان کوچک در دسته‌های بیش از هزار تایی معمولا در آب‌های کم‌عمق اقیانوس آرام زندگی می‌کنند‌‌ـ Hakai Institute

روزهای گرم سال رو به پایان است، بسیاری از مردم دنیا این روزها را غنیمت می‌دانند و از هر فرصتی برای رفتن به ساحل دریا استفاده می‌کنند، با این‌ حال، چنین به نظر می‌رسد که ساحل دریا همیشه هم منبع الهام و آرامش نیست؛ مثلا این روزها خیلی از ساکنان کالیفرنیای جنوبی نمی‌توانند از اوقات خود در «خلیج میشن» لذت ببرند چون حشرات کوچکی به نام «کوسه‌های کوچک» آنان را گاز می‌گیرند.

کوسه‌های کوچک از رده سخت‌پوستان و حشراتی گوشت‌خوارند که از گزش بدن انسان تغذیه می‌کنند و در همه‌جا حضور دارند؛ گاهی در زیرآب، پاهای شناگران ساحلی را می‌گزند و گاه نیز به ساحل می‌آیند و بدن افراد در حال حمام آفتاب را گاز می‌گیرند. 

این حشرات گوشتخوار از گونه جورپایان جانوران سخت‌پوست آبزی ساحلی‌اند که «اکسیرولانا چیلتونی» (excirolana chiltoni) نامیده می‌شوند و طول آن‌ها به ۰.۰۳ اینچ می‌رسد.

محل گزش کوسه‌های کوچک مانند خود آن‌ها بسیار کوچک است، اما درد و خونریزی آن کوچک نیست و می‌تواند داد افراد را دربیاورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اپک‌تایمز، یکی از اهالی سن‌دیگو به نام تارا وقتی‌که قصد داشت به همراه دوست خود در خلیج میشن وارد آب شود، با یک شگفتی ناخوشایند مواجه شد، زیرا یکی از این کوسه‌های کوچک در عرض چند ثانیه برخی نواحی پای او را گاز گرفت. تارا در توصیف این لحظه گفت: «دردناک بود، وقتی از آب بیرون پریدم و دیدم که تمام پا و بین انگشتانم خون‌آلود است، شوکه شدم.» البته تارا این را نیز گفت که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس‌ ازآنکه پاهای خود را خشک کرد، دردش نیز التیام یافت.

این سخت‌پوستان کوچک در دسته‌های بیش از هزارتایی معمولا در آب‌های کم‌عمق اقیانوس آرام زندگی می‌کنند. آن‌ها تمایل دارند که به‌صورت فصلی به سمت بالا و پایین سواحل مهاجرت کنند. نیش این موجودات اگرچه دردناک است اما هیچ نوع بیماری را به فرد منتقل نمی‌کنند و ضرری ندارند.

متخصصان به مردمی که از مزاحمت کوسه‌های کوچک به ستوه آمده‌اند، توصیه کرده‌اند از محل ازدحام آن‌ها در آب‌ دور شوند.

این نخستین بار نیست که حشرات کوچک ساحلی برای علاقه‌مندان ساحل و دریا دردسر درست می‌کنند؛ سال ۱۹۹۳ نیز تعداد بی‌شماری ازاین‌گونه جانوری در سواحل نیویورک بسیاری از افراد را گاز گرفتند. یکی از آن‌ها دختری دوساله بود که این حشرات کوچک به درون پوشک او راه یافته بودند. 

در سال ۲۰۱۷ نیز یک نوجوان اهل ملبورن با حمله گروهی از این حشرات کوچک مواجه شد. پدر این نوجوان زخم‌های ناشی از گزش‌های این موجودات را در بدن پسرش به «جراحت جنگی» تشبیه کرد. این نوجوان ابتدا تصور کرده بود که شن‌های ساحلی موجب خارش قوزک پای او شده‌اند، ولی بعد متوجه شد که حشرات به او حمله کرده‌اند.

هرچند این حشرات کوچک حسابی برای مسافران ساحلی دردسرساز شده‌اند، متخصصان آن‌ها را بخشی از اکوسیستم طبیعی می‌دانند، به‌خصوص اینکه به خوردن گوشت ماهی مرده تمایل دارند و این موجب می‌شود که آب دریا بوی بد نگیرد. با این‌ حال، گفته می‌شود که این موجودات برای تحقیق‌های پزشکی قانونی نیز دردسر درست می‌کنند، زیرا می‌توانند شناسایی قربانیان دریا را بسیار دشوار کنند.

بیشتر از جهان