لاپید: زود است که بفهمیم آیا موفق شده‌ایم جلوی توافق با ایران را بگیریم یا نه

رئيس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی هفته پیش خود با نخست‌وزیر اسرائيل، به‌صراحت به او اطمینان داده که واشنگتن دست اسرائیل را برای هرگونه اقدام احتمالی علیه حکومت ایران نخواهد بست

کمتر از یک هفته بعد از پاسخ دوم حکومت ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام، در حالی که طرف‌های اروپایی از محتوای پاسخ دوم ایران ناامید و دلسردند، در اسرائيل، یائیر لاپید، نخست‌‌وزیر این کشور، در تازه‌ترین سخنانش گفت هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا واقعا موفق شده‌ایم جلوی توافق هسته‌ای با حکومت ایران را بگیریم یا نه.

نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه، در جریان بازدید از پایگاه هوایی نواتیم در جنوب این کشور، در حالی که در برابر یک جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی ارتش اسرائيل ایستاده بود، بار دیگر تهدید کرد که اسرائیل آماده اجرای هر سناریویی در برابر حکومت ایران است.

پایگاه هوایی نواتیم محل استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی ارتش اسرائیل است، جنگنده‌هایی که گفته می‌شود در حمله احتمالی به تاسیسات و مراکز هسته‌ای حکومت ایران نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه در گزارشی به‌ نقل از نخست‌وزیر این کشور، نوشت اسرائيل کماکان در تمامی جبهه‌ها علیه تروریسم و کسانی که در پی آسیب زدن به این کشورند اقدام خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنان روز سه‌شنبه‌اش در پایگاه هوایی نواتیم، گفت همان‌طور که با جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، توافق شده است، اسرائیل آزادی کامل دارد تا هرطور که صلاح می‌داند برای جلوگیری از دسترسی حکومت ایران به تسلیحات هسته‌ای اقدام کند.

روز گذشته نیز وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس در گزارشی، به‌ نقل از سفیر ایالات متحده آمریکا در تل‌آویو نوشت رئيس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفتی هفته پیش با نخست‌وزیر اسرائيل به‌صراحت به او اطمینان داد که واشنگتن دست اسرائیل را برای هرگونه اقدام احتمالی علیه حکومت ایران نخواهد بست.

بیشتر از جهان