اف‌بی‌آی خانه‌های تجملی الیگارش روسیه و متحد پوتین را جست‌وجو می‌کند

مقام‌های اسپانیا در ماه آوریل قایق تفریحی ۹۰ میلیون دلاری بزرگ ویکتور وکسلبرگ را توقیف کرده بودند

بر اساس تحریم‌ها، دارایی‌های وکسلبرگ در آمریکا مسدود شد و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با او تجارت کنند‌ـ Sergei ILNITSKY/AFP

ماموران اف‌بی‌آی دارایی‌های مجلل آمریکایی متعلق به یک الیگارش تحریم‌شده روس مرتبط با ولادیمیر پوتین را جست‌وجو کرده‌اند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیویورک، ماموران فدرال به ساختمان مرتفع پارک اونیو در منهتن و همچنین املاک همپتون‌ که با میلیاردر ویکتور وکسلبرگ مرتبط است یورش بردند.

جست‌وجویی نیز در ملکی در جزیره اختصاصی فیشر در میامی در جریان بود.

در ماه آوریل، مقام‌های ساحلی اسپانیا قایق تفریحی بزرگ ۹۰ میلیون دلاری وکسلبرگ متولد اوکراین را که مالک شرکت روسی رنووا گروپ است، توقیف کردند.    

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گارد مدنی اسپانیا و مقام‌های کلپتو کپچر، کارگروه ویژه وزارت دادگستری که در ماه مارس برای مصادره دارایی‌های روسیه تشکیل شد، این قایق تفریحی ۲۵۵ فوتی (۷۷ متری) را در مارینا رئال در پالما دی مایورکا اسپانیا توقیف کردند.

وزارت دادگستری اعلام کرد که وکسلبرگ تانگو را در سال ۲۰۱۱ خرید، اما مالکیتش را با شرکت‌های صوری مخفی کرد.

این توقیف در پی آن انجام شد که متحدان غربی در واکنش به حمله بی‌دلیل مسکو به اوکراین در ماه فوریه، تحریم‌هایی را اعمال کردند.

مامورانی از سازمان بازرسی امنیت میهن، اف‌بی‌آی و نیز کارآگاهان اداره پلیس نیویورک در حال بازرسی ساختمان پارک اونیو و اقامتگاهی در داک پوند لین در ساوت‌همپتون نیویورک دیده شدند.  

بر اساس تحریم‌ها، دارایی‌های وکسلبرگ در آمریکا مسدود شده است و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با او تجارت کنند.

او ثروت شخصی‌اش را با سرمایه‌گذاری در صنایع آلومینیم و نفت روسیه به دست آورده است.

© The Independent

بیشتر از جهان