نگرانی از دور تازه خشونت‌های سیاسی در لیبی

در هفته‌های اخیر، طرابلس در پی تجمع‌های اعتراضی گروه‌های شبه‌نظامی رقیب، بار دیگر صحنه زدو‌خورد بوده است

به‌گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه، صدای تیراندازی گسترده در مناطق پرجمعیت طرابلس شنیده می‌شد- REUTERS/Hazem Ahmed

در جریان درگیری‌های داخلی میان شبه‌نظامیان رقیب در طرابلس، پایتخت لیبی، شماری کشته و زخمی شدند. شبکه‌ خبری العربیه تعداد کشته‌شدگان را هفت نفر و مجروحان را دست‌کم ۳۰ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به نقل از مقام‌های بهداشت و درمان لیبی، نوشت که دست‌کم یک غیرنظامی در درگیری‌های روز شنبه در طرابلس کشته شده است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه، صدای تیراندازی گسترده در مناطق پرجمعیت طرابلس شنیده می‌شد. پایتخت لیبی دو سال بود که ثبات و آرامش نسبی داشت. اما در هفته‌های اخیر، در پی تجمع‌های اعتراضی گروه‌های شبه‌نظامی رقیب، بار دیگر صحنه زدو‌خورد بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی اورژانس طرابلس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت مصطفی باراکا، کمدین و هنرمندی که به‌دلیل ویدیوهایش چهره محبوبی در رسانه‌های اجتماعی بود، در درگیری‌های روز شنبه در اثر اصابت گلوله به سینه‌اش جان باخت.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شمار زیادی از خانه‌ها و خودروهای شخصی در درگیری‌های روز شنبه آسیب دیده‌‌اند و دود غلیظی در آسمان مناطق وسیعی از پایتخت لیبی دیده می‌شود. دانشگاه طرابلس نیز اعلام کرد که کلاس‌هایش را تعطیل کرده است.

به‌دنبال رای پارلمان لیبی به نخست‌وزیر، فتحی بشاغا، برخی ناظران بین‌المللی در مورد شروع دور تازه‌ای از درگیری‌های سیاسی هشدار داده‌اند. سازمان ملل هم از آغاز کار دولت بشاغا ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر از جهان