اولین خانه‌های غوزه‌ای شناور جهان در پاناما ساخته شد

ساکنان این خانه‌های هوشمند سفارش‌های خود را با پهپاد تحویل می‌گیرند و دوربین‌های زیر آبی دارند.

پاناما خانه اولین جامعه غوزه‌های دریایی (Sea Pods) شناور در جهان خواهد بود.

شرکت اوشن بیلدرز (Ocean Builders)، متخصص در فناوری‌های نوآورانه دریایی، به‌طور رسمی اولین خانه‌های شناور غلافی ترمیم‌کننده محیط زیستی در جهان را راه‌اندازی کرده است.

این واحدهای مسکونی آینده‌نگر سه متر بالاتر از سطح دریا در سواحل کارائیب پاناما قرار دارند، برای اقامت دو نفر طراحی شده‌اند و اکنون با قیمت‌های ۲۹۵ هزار تا ۱.۵ میلیون دلار به فروش می‌رسند.

تا ماه دسامبر اولین مهمانان قادر خواهند بود که در طول شب در این غوزه‌ها بخوابند و ۱۰۰ واحد دارای مالکیت تمام و کمال نیز تا تابستان سال آینده برای ساکنان تمام‌وقت آماده خواهند شد.

 سازندگان قول بیش از هزار غوزه دریایی در سال آینده را داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این غوزه‌های دریایی آینده‌نگر که توسط معمار هلندی، کوین اولتیوس طراحی شده‌اند، برای مسافرانی که به شرایط اقلیمی اهمیت می‌دهند و می‌خواهند بدون دست کشیدن از تجملات زندگی مدرن روی آب زندگی کنند، بهترین گزینه خواهند بود.

مدل پرچم‌دار SeaPod با دکوراسیون کمینه‌گرا، دیوارهای منحنی و طراحی فوق‌العاده شیک آماده شده است. این خانه‌های روی آب فضایی به وسعت ۷۷ مترمربع دارند که در سه طبقه تقسیم شده است.

یک اتاق خواب اصلی با مناظر دیدنی، یک اتاق نشیمن و آشپزخانه، یک حمام و یک پاسیو (ایوان) در فضای باز وجود دارد. پنجره‌های سراسری در اطراف به ساکنان منظره‌ای ۳۶۰ درجه و بدون مزاحمت از اقیانوس می‌دهند.

این خانه‌ها که کاملا قابل تنظیم به سلیقه مشتری‌اند، گزینه‌ای برای اضافه کردن دیوارهای صخره‌نوردی، گلخانه‌ها، نورگیرها، جکوزی‌ها و باغ‌های پاسیو دارند.

وسایل ضروری روزانه مانند مواد غذایی و دارو با پهپادهایی مناسب با شرایط اقیانوس‌ها به دست ساکنان خواهند رسید. قایق‌های خودران زباله‌ها، کمپوست و بازیافت را جمع‌آوری می‌کنند و زمانی که در حال انجام وظیفه نیستند، برای تمیز کردن آب‌های اقیانوس در اطراف خانه‌ها با بیرون راندن زباله‌ها تلاش می‌کنند تا به کاهش تاثیرات انسانی بر اقیانوس‌ها کمک کنند.

شرکت اوشن بیلدرز فعلا از سه مدل از این خانه‌های دریایی رونمایی کرده است. این سه مدل عبارت‌اند از سی‌پاد اصلی روی آب، گرین‌پاد برای زندگی در خشکی و یک گزینه مقرون به‌صرفه‌تر از دیگر نمونه‌ها که به اندازه دو نمونه قبلی امکانات لوکس ندارد.

غوزه دریایی ارزان‌تر یک طبقه و کمی کوچکتر از نسخه پرچمدار است، اما شامل همان اصول، گزینه‌های فناوری و ویژگی‌های طراحی قابل تنظیم است.

بیشتر از زندگی