هتل بی‌ستاره، بدون دیوار و سرویس بهداشتی

هتلی که برای گذراندن یک شب ناآرام و پر سروصدا در آن باید چند صد یورو بپردازید

هدف از ساخت این هتل واداشتن مهمانان به تامل درباره وضعیت موجود در جهان است - Instagram/nullstern_theonlystarisyou

شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که وقتی صحبت انتخاب هتل پیش بیاید، نخستین نکته مهم برایتان سکوت کافی و امکان خواب راحت در اتاق‌های آن باشد. باید گفت این یکی از بیشترین مواردی است که مهمانان هتل درباره‌اش گلایه می‌کنند؛ سروصدای زیاد و در نتیجه نداشتن خواب آسوده!

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما هتلی بدون دیوار که نه‌تنها برای ایجاد سکوت و آرامش مهمانانش هیچ تلاشی صورت نداده است، بلکه کاملا در معرض سروصدا قرار دارد را چگونه توصیف می‌کنید؟ هتلی که برای گذراندن یک‌ شب خالی از آرامش و پر سروصدا در آن، باید چند صد یورو هم بپردازید!

سکوت و آرامش برای فرانک و پاتریک ریکلین، دو برادر دوقلوی سوئیسی که به خاطر ابتکاراتشان شهرت جهانی پیدا کرده‌اند، آخرین گزینه‌‌ای بود که در ساخت تازه‌ترین اثر هنری‌شان اهمیت داشت.

این دو هنرمند مفهومی، در ابتدای ژوئن ۲۰۲۲ از راه‌اندازی نسخه‌ای «غیر آسوده» از ایده هتل‌های صفرستاره خود خبر داده‌اند که در آن مهمانان، یک تخت دونفره روی یک سکوی بدون سقف و دیوار، کنار یک پمپ بنزین در روستای سیون (کانتون جنوبی وله) در سوئیس، دارند.

سه نسخه پیشین هتل‌های برادران ریکلین در حومه سوئیس قرار دارند، اما هتل جدید که نه سقف دارد و نه دیوار، نزدیک به تابلوی پمپ بنزین است.

این برادران سوئیسی هنرمند درباره هدفشان از ساخت این هتل گفته‌اند که می‌خواهند مهمانان به مشکلات جهان فکر کنند: «در این نسخه غیر آسوده، هدف، داشتن خواب راحت نیست. آنچه دارای اهمیت است تامل درباره وضعیت موجود جهان است. ماندن در این هتل به معنی اعلام نیاز به تغییرهای فوری در جامعه است.»

در این هتل، مهمانان در اوج بی‌خوابی و با پرداخت شبی ۳۲۲ یورو، به تامل درباره موضوع‌هایی همچون تغییرات آب‌وهوا، جنگ و رقابت بی‌پایان بشر برای دستیابی به کمال دعوت می‌شوند. از نکاتی که هنوز در مورد این هتل به آن اشاره‌ای نشده، نبود توالت و حمام است که بدون شک اوضاع را برای مهمانان قدری پیچیده می‌کند.

سه نسخه دیگر این هتل‌های بی‌ستاره در پروژه‌ای که در همکاری با دنیل شاربونیه، هتلدار سوئیسی، تحقق یافت، در تاکستان نسبتا آرامی در دامنه تپه‌ای زیبا واقع شده است.

بیشتر از زندگی