منچستریونایتد با بازگشت رونالدو به اسپورتینگ لیسبون مخالف است

سرنوشت نامعلوم ستاره پرتغالی در فاصله پنج روز تا بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی

در صورتی که رونالدو نتواند به اسپورتینگ برود، باید به سال دوم قراردادش با منچستریونایتد پایبند بماند- AFP

کریستیانو رونالدو بعد از یک تابستان پرماجرا در تلاش برای جدایی از منچستریونایتد، حالا به اسپورتینگ لیسبون وصل شده است، ولی بازگشت ستاره پرتغالی به باشگاهی که کارش را از آنجا شروع کرد، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

بعد از فصل ناامیدکننده‌ای که منچستریونایتد آن را با رتبه ششم به پایان برد، رونالدو مصمم شد به تیمی برود که در لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشد تا بتواند رکورد گل‌‌های خود در این رقابت‌ها را بهتر کند. او به بهانه مشکلات خانوادگی، در تور آسیایی منچستریونایتد شرکت نکرد تا تیم جدیدی پیدا کند ولی هیچ‌کدام از گزینه‌های انتقال او نهایی نشدند. چلسی، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و بوروسیا دورتموند تیم‌هایی بودند که گفته می‌شد نماینده رونالدو با آن‌ها تماس گرفته است، ولی دستمزد بالای ستاره پرتغالی یا ممانعت مربیانی مثل توخل راه جدایی‌ را بر او بست.

اریک تن‌هاگ، سرمربی جدید منچستریونایتد، تاکید داشت که به رونالدو امید بسته است، ولی با شروع لیگ برتر، رابطه آن‌ها خوب پیش نرفت و این مربی هلندی در بازی حساس دوشنبه شب مقابل لیورپول، ستاره ۳۷ ساله را روی نیمکت نشاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از این بازی، زمزمه بازگشت رونالدو به اسپورتینگ لیسبون مطرح شد. سایت CaughtOffside عصر پنجشنبه نوشت: «کریستیانو رونالدو در آستانه امضای قرارداد با اسپورتینگ لیسبون است. باشگاه هم در حال آماده‌سازی مراسم معارفه است. توافق در حد ۹۹ درصد انجام شده است. ژرژ مندز (مدیر برنامه رونالدو) تلاش زیادی کرد تا به این راه‌حل برسد. تیم اسپورتینگ هفته‌ها است که برای بازگشت رونالدو آماده می‌شود.»

اما دیلی میل ساعاتی بعد، به نقل از منبعی داخل باشگاه منچستریونایتد، نوشت که این انتقال انجام نخواهد شد. رونالدو دستمزد بالایی دارد و در مذاکره با باشگاه‌های قبلی هم حاضر نشد آن را کاهش دهد و این عددی نیست که با بودجه باشگاه اسپورتینگ لیسبون همخوانی داشته باشد.

تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی تنها پنج روز باقی مانده است و در صورتی که رونالدو نتواند به اسپورتینگ برود، باید به سال دوم قراردادش با منچستریونایتد پایبند بماند. تیم انگلستانی این فصل باید در لیگ اروپا بازی کند و طبق قرعه‌ در گروه ئی این مسابقات با رئال سوسیه‌داد اسپانیا، شریف مولداووی و اومونویای قبرس همگروه است. این در حالی است که اسپورتینگ در لیگ قهرمانان، قرعه آسانی دارد و با تاتنهام، آینتراخت فرانکفورت و مارسی همگروه شده است.

منچستریونایتد این شنبه در هفته چهارم لیگ برتر انگلستان، مهمان ساوت‌همپتون است. باید دید آیا تن‌هاگ این بار به رونالدو اعتماد می‌کند یا او باز هم بازی را از روی نیمکت تماشا خواهد کرد. غیبت دوباره ستاره پرتغالی در ترکیب اصلی ممکن است او را به یک انتقال لحظه آخری ترغیب کند.

بیشتر از فوتبال