وقوع انفجار در غرب استان حماه در سوریه

به‌گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه حمله‌های روز پنجشنبه به شهر مصیاف از سوی نیروهای نظامی اسرائیل صورت گرفته است

وبسایت دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از حمله‌های دیگر به شهر طرطوس خبر داد که به‌گفته خبرنگار این نهاد مدافع حقوق بشر حمله‌هایی علیه حزب‌الله لبنان بوده‌اند- Twitter

خبرگزاری سوری «سانا» با انتشار خبری در روز پنجشنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۱، از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف نیروهای متخاصم دولت این کشور در شهر مصیاف، واقع در استان حماه، خبر داد.

اسکای‌نیوز عربی نیز با انتشار این خبر نوشت صدای انفجار در اطراف شهر مصیاف شنیده شده است و از قول دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت که انفجارهای شدید رخ داده در مناطق غربی حماه ناشی از حمله‌های جدید اسرائیل به این مناطق بوده‌اند.

در همین راستا نیز خبرگزاری‌های داخل سوریه گزارش دادند که اسرائیل نقاطی را در مجاورت شهر مصیاف هدف قرار داده است. خبرنگاران شبکه‌های العربیه و الحدث نیز تاکید کردند حمله‌های اسرائیل به غرب استان حماه یک مرکز تحقیقاتی را مورد هدف قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وبسایت دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از حمله‌های دیگر به شهر طرطوس خبر داد که به‌گفته خبرنگار این نهاد مدافع حقوق بشر حمله‌هایی علیه حزب‌الله لبنان بوده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این زمینه گفت جنگنده‌های اسرائیل «یک محموله سلاح در نظر گرفته شده برای حزب‌الله را هدف گرفته‌اند.»

جنگنده‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه تا کنون، صدها حمله هوایی در خاک سوریه انجام داده‌اند و در طی این عملیات‌های نظامی، مواضع و پایگاه‌های ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران را بمباران کرده‌اند.

با این‌وجود دولت اسرائیل مسئولیت اغلب این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است، در عین‌حال که مدام تاکید می‌کند اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران یا شبه‌نظامی‌های وابسته به آن نفوذشان را تا مرزهای اسرائیل گسترش دهند.

در پیوند با این موضوع، آخرین حمله اسرائیل به مواضع حکومت ایران دو هفته قبل اتفاق افتاد که جنگنده‌های اسرائیلی توانستند مقر برخی از نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، واقع در غرب سوریه و نزدیک به پایگاه روسیه را بمباران کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع اطلاعاتی اسرائیل، این اقدام باعث شد تا نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی به حمله‌ای پهپادی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در التنف مبادرت کنند؛ حمله‌ای که بدون هیچ تلفاتی از سوی نیروهای نظامی آمریکایی و متحدان‌شان دفع شد.

بیشتر از جهان