نیویورک در کاهش امید به زندگی در آمریکا پیشتاز است

هاوایی بالاترین امید به زندگی را بین ایالت‌های آمریکا دارد، درحالی‌که کمترین میزان امید به زندگی مربوط به می‌سی‌سی‌پی است که مردم به‌طور میانگین ۷۱.۹ سال عمر می‌کنند

در سال ۲۰۱۴ امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا با ۷۸.۹ سال به اوج خود رسید- Angela Weiss / AFP

امید به زندگی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، اما هیچ‌جا بیشتر از نیویورک نبود.

داده‌های جدیدی که روز سه‌شنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) منتشر کرد، نشان داد امید به زندگی در نیویورک از ۸۰.۷ سال در سال ۲۰۱۹ به ۷۷.۷ سال در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است – کاهشی سه ساله که عمدتا به‌دلیل عوارض همه‌گیری کووید-۱۹ و «بیماری‌های افسردگی» مانند مصرف بیش‌ازحد مخدر ایجاد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک هنوز یکی از شهرهای این کشور است که دارای بالاترین سطح امید به زندگی است و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند امید به زندگی در این ایالت به‌دلیل اثرات واکسن کووید و اقتصاد قوی‌تر به ثبات خواهد رسید یا حتی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اما داده‌های ناخوشایند در ارتباط با نیویورک و سراسر کشور نشان‌دهنده عوارض قابل‌ توجه سال ۲۰۲۰ بر کشوری است که حتی قبل از شیوع همه‌گیری هم شاهد کاهش طولانی و بی‌سابقه‌ امید به زندگی بود.    

در سال ۲۰۱۴ امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا با ۷۸.۹ سال به اوج خود رسید، و در سال‌های بعد از آن، کمی کاهش یافت. در سال ۲۰۱۹ به ۷۸.۸ بازگشت و به‌دنبال اثرات منفی همه‌گیری کووید، در سال ۲۰۲۰ به ۷۷ سال کاهش یافت.

ایالت‌های ایالات متحده آمریکا با بالاترین میزان امید به زندگی (به سال)...

۱. هاوایی (۸۰.۷)

۲. واشنگتن (۷۹.۲)

۳. مینه‌سوتا (۷۹.۱)

۴. کالیفرنیا (۷۹)

۵. ماساچوست (۷۹)

۶. نیوهمپشایر (۷۹)

۷. ورمونت (۷۸.۸)

۸. اورگن (۷۸.۸)

۹. یوتا (۷۸.۶)

۱۰. کانتیکت (۷۸.۴)

تا سال‌ها امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا درمقایسه با تعدادی از کشورهای اروپا و آسیا که معمولا با آن‌ها قیاس می‌شود، کمتر بوده و این شکاف در دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته است و کارشناسان عموما نظام مراقبت‌های بهداشتی این کشور، میزان بالای نابرابری ثروت و نژادپرستی را عامل این اختلاف با سایر کشورهای ثروتمند می‌دانند.

شکی نیست که کووید نیز خسارت‌هایی به بار آورد. ایالات متحده آمریکا بیش از هرکشور دیگری به‌دلیل کووید تلفات جانی داشته است و بعد از آن برزیل، هند و روسیه در صدر قرار دارند. به نظر می‌رسد این ویروس و اثرات منفی آن دلیل اصلی کاهش امید به زندگی در ایالت‌ها و نیز ناحیه کلمبیا در سال ۲۰۲۰ باشد، به طوری‌که هاوایی کمترین کاهش امید به زندگی را داشته و از ۸۰.۹ به ۸۰.۷ رسیده است.

هاوایی بالاترین امید به زندگی را بین ایالت‌های ایالات متحده آمریکا دارد، درحالی‌که کمترین میزان امید به زندگی مربوط به می‌سی‌سی‌پی است که مردم به‌طور میانگین ۷۱.۹ سال عمر می‌کنند. بالاترین میزان امید به زندگی در این کشور مربوط به ایالت‌های غربی و شمال شرق و نقاط دورافتاده‌ای مثل مینه‌سوتا است و ایالت‌های جنوب شرقی و منطقه کمربند زنگار از امید به زندگی پایین‌تری برخوردارند.

ایالت‌هایی که در طول جنگ داخلی به کنفدراسیون ملحق شدند از نظر امید به زندگی در نیمه پایینی [فهرست] ایالت‌ها قرار دارند، به استثنای دو ایالت: ویرجینیا که هجدهم است و فلوریدا که بعد از آن در جایگاه نوزدهم قرار دارد.  

© The Independent

بیشتر از جهان