مارک زاکربرگ آواتار خود در متاورس را عوض کرد

زاکربرگ در پستی در اینستاگرام گفت که به‌زودی برای گرافیک هورایزن و آواتار «به‌روزرسانی‌های بیشتری» ارائه خواهد شد

مارک زاکربرگ بابت نسخه قبلی آواتار خود به دلیل ظاهر ترسناک و «نگاه خیره» در فضای مجازی هدف تمسخر قرار گرفت - AFP/ Horizon World

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پس از اینکه بابت نسخه قبلی [آواتار خود] به دلیل ظاهر ترسناک و «نگاه خیره» به طور گسترده در فضای مجازی هدف تمسخر قرار گرفت، از آواتاری جدید برای شخصیت متاورسی خود رونمایی کرد.

این انتقاد بر یک پست فیس‌بوکی هفته گذشته متمرکز بود که راه‌اندازی پلتفرم «هورایزن ورلدز» (Horizon Worlds) در فرانسه و اسپانیا را تبلیغ می کرد.

[در این پست]، تصویری از آواتار زاکربرگ دیده می‌شد که مقابل یک تصویر سه‌بعدی با وضوح پایین از برج ایفل و کلیسای جامع تیبیدابو اسپانیا ایستاده بود.

توضیح زیر پست این بود: «منتظر دیدن مردم و کشف و ساختن جهان‌های سه‌بعدی مسحورکننده‌ایم. امیدواریم به‌زودی آن را به کشورهای بیشتری بیاوریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پست این میلیاردر واکنشی سریع را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشت و یکی از کسانی که زیر این پست نظر داده بود، آن را با عنوان یک «سلفی واقعیت مجازی زشت با چشم‌های بیرون‌زده» توصیف کرد.

برخی دیگر گرافیک آن را با گرافیک‌های «نینتندو وی» (Nintendo Wii) در سال ۲۰۰۶ مقایسه کردند؛ در حالی که برخی حتی آن را مسخره کردند و گفتند شبیه بازی‌های یک کنسول ۱۶ ساله به نظر می رسد.

— شین، لطفا... (@ShaneHosea) شانزدهم اوت ۲۰۲۲

زاکربرگ در پستی در اینستاگرام که آن‌هم متعلق به متا است، گفت که به‌زودی برای گرافیک هورایزن و آواتار «به‌روزرسانی‌های بیشتری» ارائه خواهد شد.

او نوشت: «می‌دانم عکسی که اوایل این هفته پست کردم بسیار ابتدایی بود- صرفا برای جشن آغاز کار بود و خیلی سریع گرفته شد.»

گرافیک هورایزن توانایی‌های بسیار بیشتری دارد- حتی روی هدست - هورایزن به سرعت در حال بهبود و ارتقا است.

زاکربرگ درباره گزارش درآمد سه ماهه اول متا در سال جاری گفت که علی‌رغم کاهش بیش از ۵۰ درصدی ارزش سهام شرکت در سال گذشته، این شرکت به صرف میلیاردها دلار برای واقعیت مجازی و متاورس ادامه خواهد داد.

بخشی از سرمایه‌گذاری برای توسعه و راه‌اندازی سخت‌افزار «واقعیت مجازی» (VR)، از جمله هدست‌های واقعیت ترکیبی پیشرفته هزینه خواهد شد؛ تلاشی که برای دسترسی بیشتر به متاورس صورت می گیرد.

متا همچنین قصد دارد نسخه تحت وب پلتفرم هورایزنز خود را راه‌اندازی کند که در حال حاضر، فقط روی هدست «کوئست» (Quest) در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی