آنتونی فاوچی ماه دسامبر بازنشسته می‌شود

فاوچی در جریان همه‌گیری کرونا در اوایل ۲۰۲۰ به یکی از چهره‌های اصلی ایالات متحده بدل شد

فاوچی گفته است که با وجود بازنشستگی از خدمات دولت فدرال، قصد دارد به کار خود ادامه دهد-SAUL LOEB / AFP

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، روز دوشنبه، ۲۲ اوت ۲۰۲۲ (۳۱ مردا ۱۴۰۱)، اعلام کرد که پس از بیش از پنج دهه خدمت، دولت فدرال را در ماه دسامبر ترک خواهد کرد. نام فاوچی در خانه‌های آمریکایی‌ها در طول دوران همه‌گیری کرونا بیشتر شنیده شد. فاوچی که در جایگاه مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، فعالیت می‌کند، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی و رئیس آزمایشگاه تنظیم ایمنی بوده است. پیش از شیوع ویروس کرونا، او مدیرهدایت‌گر در موضوع واکنش دولت فدرال به «اچ.‌آی.‌وی» (ایدز) و سایر بیماری‌های عفونی بود. 

فاوچی در بیانیه‌ای این نقش‌ها را «افتخاری برای یک عمر» نامید و گفت: «در دسامبر سال جاری این موقعیت را ترک خواهم کرد تا فصل بعدی کارم را دنبال کنم.»

فاوچی در جریان همه‌گیری کرونا در اوایل ۲۰۲۰ به یکی از چهره‌های اصلی واشنگتن بدل شد. او حضور‌های مکرری در اخبار تلویزیونی و کنفرانس‌های مطبوعاتی روزانه با مقام‌های کاخ سفید، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت، داشت؛ هرچند، با عمیق‌تر شدن همه‌گیری کرونا، رابطه‌اش با دونالد ترامپ بدتر شد. اختلاف‌های زیادی بین فاوچی و ترامپ وجود داشت. برای نمونه، او به مردم درباره خطرات معاشرت‌های اجتماعی در این دوره هشدار داد، اما این نظر او با پیام ترامپ که از مردم می‌خواست به زندگی عادی بازگردند، در تعارض بود. فاوچی به تدریج فهمید که دولت ترامپ به طرز فزاینده‌ای او را از تصمیم‌گیری‌های بزرگ کنار گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاوچی همچنین هدف برخی حملات سیاسی بود. هنگامی که بایدن به ریاست جمهوری رسید، از فاوچی خواست که در جایگاه خود باقی بماند. بایدن همچنین در بیانیه‌ای فاوچی را ستود و گفت: «چه شخصا او را ملاقات کرده باشید و چه نه، او با کارش زندگی آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. ایالات متحده آمریکا به دلیل وجود او قوی‌تر، مقاوم‌تر و سالم‌تر است.» 

فاوچی گفته است که با وجود بازنشستگی از خدمات دولت فدرال، قصد دارد به کار خود ادامه دهد. او می‌گوید: «می‌خواهم از آنچه در حکم وظیفه دولتی‌ام آموخته‌ام، استفاده کنم تا به پیشبرد علم و بهداشت عمومی ادامه دهم و الهام‌بخش و مربی نسل بعدی رهبران علمی باشم، زیرا آنان به آماده‌سازی جهان برای رویارویی با تهدیدهای بیماری‌های عفونی آینده کمک می‌کنند.»

بیشتر از جهان