تغییر کوچک در چشم کودک نوپا نشانه سرطانی کشنده بود

در پی تشخیص سرطان نادر تد کوچولو، جسیکا نیل از والدین خواسته است «به غریزه خود اعتماد کنند»

تد آوریل امسال در ۱۶ ماهگی جان باخت - jessica neal/swns

مادری که معلوم شد تغییر کوچکی در چشم فرزند نوپایش ناشی از سرطانی نادر بوده است که منجر به مرگ کودک شد، از والدین خواسته است «به غریزه خود اعتماد کنند».

جسیکا نیل و همسرش، لی، ماه اوت پارسال وقتی در تعطیلات دیدند یک چشم فرزندشان تد تغییر کرده است، نخست گمان کردند که او در ساحل ماسه به چشمش مالیده است.

این زن ۳۵ ساله گفت: «نمی‌توانم بگویم چشمش دقیقا چه تغییری کرده بود. نه ملتهب بود و نه جراحتی داشت، اما انگار کم‌کم داشت از کاسه چشمش بیرون می‌زد.»

«در طول آن هفته کم‌کم آشکارتر می‌شد و وقتی به لی نشانش دادم، او هم توانست آن را ببیند.»

آزمایش‌ها نشان داد که غده‌ای سرطانی در یکی از سینوس‌های نوزادشان وجود دارد؛ غده‌ای چنان نادر که تا ژانویه امسال اسم نداشت.

او تحت شیمی‌درمانی و عمل جراحی قرار گرفت، اما سرطان به مغز و نخاعش گسترش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تد آوریل امسال در ۱۶ ماهگی جان باخت.

مادرش گفت خوشحال است که به غریزه‌اش اعتماد کرد و آن موقع به بیمارستان رجوع کرد؛ هرچند، انتظار داشت به او بگویند چیز خاصی نیست.

خانم نیل که اهل کالورتون ناتینگهامشر است، گفت: «فکر می‌کنم اگر نرفته بودم بیمارستان، زودتر او را از دست می‌دادیم. رفتنم باعث شد هشت ماه دیگر با او باشیم.»

«وقتی بردمش بیمارستان، چشمش چندان باد نکرده بود، فقط حسی درونی داشتم و یک هفته پس از آن صورتش کاملا تغییر کرده بود و تشخیص سرطان دادند.»

پزشکان گفتند در سینوس اتموئید تد نوعی غده بدخیم ناشناخته در بافت پیوندی پیدا شده است که حالا نام آن را «کوندروسارکوم مزانشیمی» (mesenchymal chondrosarcoma) گذاشته‌اند.

مادر تد گفت: «سرسختانه مبارزه کرد و در تمام آن مدت پسر شادی بود. متاسفانه وقتی سرطان به مغزش رسید، جان خود را از دست داد. ولی خاطرات آن هشت ماه تا ابد با ما خواهد بود.»

او افزود: «از همه می‌خواهم اگر گمان می‌برند مشکلی وجود دارد، به غریزه خود اعتماد کنند؛ گیرم فقط برای اینکه خیال‌شان راحت شود.»

گزارش‌های تکمیلی در سایر خبرگزاری‌ها

© The Independent