حمله اف‌بی‌آی باعث شد ترامپ ۱۰ درصد از دی‌سانتیس جلو بیفتد

ماموران فدرال ۱۱ مجموعه سند دارای برچسب محرمانه را با خود بردند

این حمله ترامپ را در میان رای‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه گامی به جلو برد - STRINGER / AFP

طبق نظرسنجی جدیدی، حمله اف‌بی‌آی به ملک مارالاگوی دونالد ترامپ سبب شد تا رئیس‌جمهوری پیشین در میان رای‌دهندگان مقدماتی حزب جمهوری‌خواه ۱۰ درصد از ران دی‌سانتیس، رقیب محتمل خود در سال ۲۰۲۴ جلو بیفتد.

ده‌ها مامور برای اجرای حکم تفتیشی که قاضی فدرال امضا کرده بود و به منظور یافتن اسناد فوق محرمانه، وارد منزل ترامپ در فلوریدا شدند.

مریک گارلند، دادستان کل، می‌گوید خودش دستور این حمله را امضا کرده است و ترامپ با انتقاد از آن اصرار دارد کار خلافی انجام نداده است.

اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه سند دارای علامت محرمانه را برده است. برخی از آن‌ها برچسب «محرمانه/تی‌اس/اس‌سی‌آی» به معنای «فوق سری/اطلاعات طبقه‌بندی شده حساس» داشتند. چنین اطلاعاتی فقط قرار است در یک مرکز امن دولتی موسوم به مراکز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده حساس (SCIF) دیده شود.

طبق نظرسنجی جدید موسسه‌های پولیتیکو/ مورنینگ کانسالت که در پی حمله اف‌بی‌آی انجام گرفت این حمله ترامپ را در میان رای‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه گامی به جلو برد.

ماه پیش ۵۳ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و مستقل‌های دارای گرایش به جمهوری‌خواهان گفتند اگر انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ همین الان برگزار شود به ترامپ رای می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این نظرسنجی پس از حمله حمایت از ترامپ به ۵۷ درصد افزایش یافت، درحالی‌که حمایت از دی‌سانتیس از ۲۳ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافت.

حمایت از هیچ‌یک از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه دو رقمی نبود.

ترامپ هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده است که دوباره برای راه یافتن به کاخ سفید وارد میدان انتخابات در دو سال آینده خواهد شد، اما بسیاری پیش‌بینی می‌کنند این کار را انجام دهد.

همچنین طبق این نظرسنجی شمار موافقان حمله اف‌بی‌آی در میان مردم آمریکا به‌طور چشمگیری از شمار مخالفان آن بیشتر است.

در این نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان پرسیده بودند «با تصمیم اف‌بی‌ای برای اجرای حکم تفتیش اقامتگاه مارالاگو رئیس‌جمهوری پیشین، دونالد ترامپ در فلوریدا موافقید یا مخالف؟»

طبق نتایج این نظرسنجی ۴۹ درصد با این کار موافق بودند و فقط ۳۷ درصد با آن مخالف بودند و پاسخ ۱۳ درصد دیگر هم «نمی‌دانم/نظری ندارم» بود.

© The Independent

بیشتر از جهان