مرگ در اردوی تیم ملی بوکس

محمد امین روستایی، بوکسور ملی‌پوش همدانی که در اردوی تیم ملی در سنندج حضور داشت، به علت ضایعه مغزی به بیمارستان منتقل شد و درگذشت

به گفته مربیان حاضر در اردو، محمد امین پس از پایان یکی از تمرین‌ها، در سرویس بهداشتی محل برگزاری اردو دچار سرگیجه و سپس بیهوشی شد- ایسنا

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، محمد امین روستایی، بوکسور ملی‌پوش همدانی که در اردوی تیم ملی جوانان بوکس در سنندج حضور داشت، شامگاه دوشنبه ۱۹ مرداد به علت ضایعه مغزی از محل اردو به بیمارستان منتقل شد و چهارشنبه ۲۱ مرداد درگذشت.

به گفته مربیان حاضر در اردو، محمد امین پس از پایان یکی از تمرین‌ها، در سرویس بهداشتی محل برگزاری اردو دچار سرگیجه و سپس بیهوشی شد.

با حضور اورژانس و انتقال او به بیمارستان کوثر سنندج، مشخص شد ضایعه مغزی دلیل بیهوشی بوده است. پزشکان با وجود عمل جراحی و بستری این ملی‌پوش جوان در بخش مراقبت‌های ویژه، نتوانستند جان او را نجات دهند و او شب چهارشنبه در بیمارستان درگذشت.

علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان،  این اتفاق را ناگوار که شوک بزرگی به جامعه ورزش ایران وارد کرده است گفت: «شامگاه دوشنبه بعد از اطلاع از این اتفاق تلخ، بلافاصله به همراه جمعی از همکاران در بیمارستان کوثر سنندج حضور پیدا کردیم و پیگیر موضوع شدیم. در همان لحظات ابتدایی، مشخص شد که این بوکسور ملی پوش متاسفانه دچار ضایعه مغزی شده است و باید سریعا تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما متاسفانه پس از دو روز، این ورزشکار جوان دار فانی را وداع گفت.»

مدیرکل ورزش استان همدان مسئولیت این اتفاق را متوجه فدراسیون بوکس دانست و گفت: «با توجه به آنکه این اردو زیر نظر مستقیم فدراسیون بوکس و به میزبانی سنندج برگزار می‌شد، مسئولیت هرگونه‌ حادثه و اتفاقی بر عهده فدراسیون بوکس بوده است.»

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس، با رد شایعه ضربه وارده به سر این ورزشکار، گفت: «در رابطه با این موضوع بنده از مربیان تیم ملی سوال کردم، آن‌ها مدعی شدند که هیچ ضربه ای به سر این بوکسور وارد نشده است. به گفته آن‌ها، اصلا روز حادثه تمرین به شکلی فیزیکی بین بوکسورها انجام نشده و در واقع فقط تمرینات آماده‌سازی در اردوی تیم ملی انجام شده است. به هیچ عنوان ضربه‌ای نیز به سر او وارد نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از مربیان حاضر در اردو، مرتضی سپهوند، که خود از قهرمانان شناخته‌شده تیم ملی بوکس است، درباره این حادثه گفت: «نمی‌دانم چه بلایی سر ما آمد اما این را خوب می‌دانم که نتوانستیم از امانت مردم خوب نگهداری کنیم.»

سپهوند با شرح جزئیات حادثه گفت: «مرگ این بوکسور ربطی به وارد شدن ضربه نداشت. او تمرین مرور فن را انجام داد و بعد از تمرین، به سرپرست تیم و سرمربی تیم گفته که حالش خوب نیست. رضا مهدی‌پور، سرمربی او، نیز گفته که آبی به سر و صورتش بزند شاید حالش بهتر شد اما وقتی محمد امین در حال بازگشت به نزد بچه‌ها بود، دیدیم که تعادل ندارد و بلافاصله به اورژانس زنگ زدیم.»

سپهوند همچنین در پاسخ به این سوال آیا اورژانس به‌موقع در محل حادثه حاضر شد، گفت: «اورژانس زیر ۷ دقیقه رسید اما محمد امین تا این مدت تقریبا هوشیاری‌اش را از دست داده بود. تا پیش ما رسید، روی رینگ دراز کشید که دو تا دستکش زیر سرش گذاشتیم و کفش‌هایش را در آوردیم اما از حال رفته بود. بلافاصله با اورژانس به بیمارستان اعزام شد اما کد ۹۹ اعلام شد و پزشکی که در بیمارستان بود اعلام کرد که روستایی دچار سکته مغزی شده.»

فدراسیون بوکس از پیگیری دقیق حادثه خبر داد و اعلام کرد منتظر نظر قطعی پزشکان می‌ماند.

اما برخی از حقوقدانان ورزشی خواستار بررسی دقیق شرایط این اردو از قبیل میزان فشاری تمرین‌ها و تغذیه ورزشکاران شدند.

مرگ روستایی سبب شده است ورزشکاران رشته‌های رزمی بار دیگر مسئله میزان استاندارد اردوهای ورزشی به‌ویژه در رده سنی جوانان و نوجوانان در ایران را زیر سوال ببرند و خواستار نظارت جدی بر روند اردوهای ورزشی نوجوانان و جوانان شوند.

بیشتر از ورزش