عمان با عبور پروازهای اسرائیلی موافقت می‌کند

به‌گفته مدیر اجرایی «ال‌عال»، این تصمیم دستاورد مهمی برای سفرهای آسیایی این شرکت به‌شمار می‌رود

به‌گفته مسئولان ال‌عال، با این تصمیم تقریبا دو ساعت‌و‌نیم از زمان پرواز به مقصد هند یا تایلند کاسته می‌‌شود - JACK GUEZ / AFP

یک ماه بعد از آن که اداره هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی اعلام کرد به تمامی خطوط هواپیمایی پایبند به قوانین بین‌المللی، از جمله هواپیماهای اسرائیلی، اجازه می‌دهد از حریم هوایی این کشور استفاده کنند، روز پنج‌شنبه، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی اسرائیلی «ال‌عال» اعلام کرد که دولت عمان هم به‌زودی مجوز مشابهی صادر می‌کند.

روزنامه اورشلیم‌پست روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از دینا بن تال، مدیر اجرایی شرکت هواپیمای اسرائیلی «ال‌عال» نوشت: انتظار می‌رود طی چند روز آینده، مجوز رسمی دولت عمان صادر شود و  به‌زودی هواپیماهای اسرائیلی امکان استفاده از حریم هوایی این کشور را داشته باشند.

به‌گفته مدیر اجرایی «ال‌عال»، این تصمیم دستاورد مهمی برای سفرهای آسیایی این شرکت به‌شمار می‌رود.

بنابر گزارش‌ها، شرکت هواپیمایی‌ کوچک‌تر اسرائیلی «آرکیا» هم برای استفاده از حریم هوایی عمان درخواست مجوز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنج‌شنبه هفته پیش هم شرکت هواپیمایی «ایرسیشل» اعلام کرد مجوز پرواز بر فراز عربستان سعودی، به‌مقصد یا مبدا اسرائیل، را دریافت کرده است.

استفاده از حریم‌ هوایی عربستان سعودی و عمان، برای پرواز از فرودگاه‌های اسرائيل به مقصد کشورهای آسیایی و یا جنوب شرقی آسیا اهمیت زیادی دارد و به‌لحاظ اقتصادی و زمان‌پرواز امکان مهمی تلقی می‌شود. با این امکان این پروازها می‌توانند ایران را دور بزنند.

به‌گفته مسئولان ال‌عال، با این تصمیم تقریبا دو ساعت‌و‌نیم از زمان پرواز به مقصد هند یا تایلند کاسته می‌‌شود.

«ال‌عال» همچنین برنامه دارد پروازهای «بدون توقفی» را در برخی از مسیرهای جدید مانند استرالیا راه‌اندازی کند.

به‌نوشته اورشلیم‌‌پست توافق‌های هوانوردی میان عربستان سعودی و اسرائیل، از اهداف سفر ماه گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به این دو کشور بود.

بیشتر از جهان