همسویی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان؛ تلاش برای تطهیر «سردار بی افتخار»

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به صورت یکپارچه می‌کوشند در جواب انتقادهای میرحسین موسوی، کشتارهای فرامرزی سپاه را توجیه کنند

روزنامه کیهان با «پیرمرد متوهم» خواندن موسوی، ادبیات او را «وقیحانه» خواند - Facebook.com/@paniranist.info

تنها ساعتی پس از انتشار یادداشت میرحسین موسوی که در آن حسین همدانی فرمانده سپاه پاسداران را «سردار بی افتخار» خوانده بود، اصولگرایان تمام تلاش خود را برای تطهیر حسین همدانی به کار بستند و به دفاع از او پرداختند.

میرحسین موسوی در یادداشتی از حصر با انتقاد از حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه با «رژیم کودک‌کش» خواندن سوریه و اشاره به سردار حسین همدانی نوشت: «سزای آن سردار بی‌افتخاری که به این جنایت اعتراف و مباهات کرد چه بود، جز آنکه جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شود، در حالی که نه آسمان بر او گریست و نه زمین، و نه او کمترین نَمی‌ از سابقه پیشین با خود به پیشگاه خداوند برد؛ عبرتی برای بازماندگان تا در یابند که خودکامه در ازای طعمه‌ای که پیش‌پای‌شان می‌اندازد همه چیز آنان را مطالبه می‌کند.»

در اولین واکنش خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت: «سردار پر افتخار اسلام، حبیب حرم حاج حسین همدانی که از مبارزه با بعثی های صدام تا داعشی‌های وطنی در عاشورای ۸۸ تا داعشی‌های سوریه، هرجا فرصت جهاد بود، کوتاهی نکرد. لعنت خدا بر دل سیاه میرحسین موسوی و درود خدا بر شهدای اسلام و ایران عزیز.»

سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم خیلی سریع دست به کار شد و یک شبه چندین تابلو تبلیغاتی را در سطح شهر تهران نصب کرد. تابلوهایی که با تصویر حسین همدانی و شعار «سردار با عزت و پر افتخار» در سطح شهر نصب شده بود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز خیلی سریع یک مستند برای پخش در شبکه سراسری آماده کرد که در آن به دیدار علی خامنه‌ای با خانواده حسین همدانی و همچنین فعالیت‌های این فرمانده سپاه در سوریه اشاره شده بود. از سویی دیگر نمایندگان مجلس نیز یکی پس از دیگری اقدام به اظهار نظر در این مورد کردند و کوشیدند تا به تطهیر حسین همدانی بپردازند و با نام بردن از همدانی و قاسم سلیمانی آن‌ها را عاملی برای حفظ امنیت ایران بدانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانال تلگرامی بیسیم‌چی مدیا که به تولید کلیپ‌های تصویری در راستای منافع حاکمیت و سپاه پاسداران معروف است نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و با «ملعون» خواندن میرحسین موسوی خواستار اعدام این فعال سیاسی در حصر شد و با انتقاد از جمهوری اسلامی نوشت: «این از بی‌عرضگی‌های جمهوری اسلامی است که فردی که می‌خواسته براندازی کنه نظام رو، تا الان زنده نگهش داشته، هر جای دنیا بود همون موقع سرش بالای دار بود.»

کاظم سجادی معاون پیشین کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز در صفحه توییتر خود این اقدام میرحسین را خوش رقصی کامل برای اهداف و منافع آمریکا و اسرائیل و سعودی خواند و نوشت که موسوی یک بار دیگر ذات کثیف ،خائن و فتنه گرش را نشان داده است.

کانال تلگرامی دیده‌بان انقلاب نیز معتقد بود اگر نام موسوی از پایین این متن حذف شود با مواضع «محافل صهیونیستی و ارتجاع منطقه» مو نمی‌زند. این کانال نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی نوشته است: «نظام چه قدر باید هزینه می‌کرد تا ثابت کند سرکرده فتنه ۱۳۸۸، مهره‌ای در تراز ابوبکر بغدادی و ابو عمر شیشانی است که فقط خود را پشت نام میر حسین موسوی پنهان کرده است؟!»

روزنامه کیهان نیز با «پیرمرد متوهم» خواندن موسوی، ادبیات او را «وقیحانه» خواند و نوشت: «انزوا، پریشان‌حالی و درماندگی سیاسی یکی از سران فتنه ۸۸، حیات سیاسی او و هوادارانش را چنان به بن‌بست کشانیده که وی در بیانیه‌ای انتحارگونه، بعد از ۱۲ سال بار دیگر به حمایت از اسرائیل و داعش پرداخته است.»

اصلاح‌طلبان پیاده نظام پروژه تطهیرسازی

اما فعالان اصلاح طلب نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و با دفاع از حسین همدانی و سپاه پاسداران به موسوی تاختند. گفته می‌شود نهادهای امنیتی با برخی فعالان اصلاح‌طلب تماس گرفته‌اند و از آنها خواسته‌اند تا موضع خود را در قبال همدانی و موسوی مشخص کنند.

احسان مازندرانی روزنامه نگار و فعال اصلاح‌طلب جزو اولین افرادی بود که نسبت به این یادداشت موضع گرفت و از افرادی که در ایران به نام «مدافعان حرم» شناخته می‌شوند و در سوریه کشته شده‌اند، دفاع کرد و نوشت: «آن میرحسین موسوی مرد سال‌های جنگ هشت ساله که می‌خواست در سال ۸۸ از طریق رجوع به قانون به دوران طلایی امام بازگردد تغییر فراوان کرده است. مرحوم هاشمی رفسنجانی که مشخصا در موضوع سوریه نسبت به حضور نظامی و مستشاری ایران همواره انتقاد داشت لیکن آنجا که خبر شهادت سردار حسین همدانی منتشر شد از او به عنوان فرمانده دلاور و ارشد دفاع مقدس و مدافع سرافراز حرم بانو زینب کبری نام برد.»

خبرگزاری تسنیم نیز از خاتمی و جبهه اصلاحات خواست تا در مقابل این یادداشت ساکت نباشند و موضع‌گیری کنند.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران معتقد است که ادبیات میرحسین موسوی، پیش از این تنها از دهان ترامپ خارج شده بود. به نوشته تسنیم، «حتی سران رژیمی مثل آل‌سعود» نیز حاضر به بیان این حرف‌ها نیستند.

تسنیم از خاتمی و اصلاح‌طلبان خواسته است که همان‌طور که در خفا از میرحسین انتقاد می‌کنند، به صورت علنی نیز اقدام به مرزبندی با سخنان اخیر او کنند.

تسنیم در مطلبی دیگر مدعی شد که «مانند بسیاری از بیانیه‌های پیشین موسوی، این بار هم عده‌ای پشت‌صحنه برای او چنین جملاتی را دیکته کرده و او را مانند وقایع بعد از انتخابات ۸۸ به معرکه‌ای فرستاده‌اند».

هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس نیز  در توئیتی اعلام کرد که این یادداشت آن‌قدر ناشیانه است که شک کرده است اصلا موسوی آن را نوشته باشد‌.

عباس عبدی دیگر فعال اصلاح طلب نیز به انتقاد از نامه موسوی پرداخت و با اشاره به تناقضات در میان اصلاح‌طبان اعلام کرد که شرایط به سمتی پیش رفته است که «هر کس فحش دهد و تندش کند یک گام جلوتر است».

از سوی دیگر، نیروهای حامی نظام جمهوری اسلامی تنها به این بخش از یادداشت موسوی پرداخته‌اند و تلاش می‌کنند تا موضع‌گیری خاصی در مورد شایعات جانشینی مجتبی خامنه‌ای برای رهبری نداشته باشند و با پررنگ کردن مسئله حسین همدانی پروژه جانشینی رهبری را مسکوت بگذارند. با این حال، کانال تلگرامی صابرین نیوز نزدیک به جمهوری اسلامی با پخش ویدئویی به مقایسه شاهزاده رضا پهلوی و مجتبی خامنه‌ای پرداخت و در نهایت نتیجه گیری کرد که مجتبی خامنه‌ای یک آقازاده مردمی است.