مگان مارکل: دوستانم گفته بودند با هری ازدواج نکنم

شاهزاده‌ هری می‌گوید نشریات زرد داستان‌هایی را در مورد همسرش منتشر می‌کنند که واقعی نیست

مگان مارکل، شاهزاده هری، شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در جشن صد سالگی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹/Tolga AKMEN / AFP

دوشس ساسکس گفته است دوستان بریتانیایی‌اش به او هشدار داده بوده‌اند با شاهزاده هری ازدواج نکند، زیرا نشریات عوامگرا در این کشور زندگیش را «نابود» خواهند کرد.

یکشنبه شب، تلویزیون تجارتی بریتانیا (آی تی وی) به دنبال دیدار رسمی دوک و دوشس ساسکس از جنوب آفریقا، مستندی تحت عنوان «هری و مگان: یک سفر آفریقایی» به نمایش گذاشت.

در جریان این مستند یک ساعته، دوشس ساسکس در مصاحبه با تام بردلی، خبرنگار آی تی وی، صراحتا در مورد پیامدی که وصلت با خانواده سلطنتی بریتانیا بر سلامت او داشته، صحبت کرد.

مگان گفت هرچند فکر نمی‌کند کسی کاملا وضعیت او را درک کند، اما پیش از ازدواج با شاهزاده هری، هیچ تصوری از این که (این وصلت) چگونه خواهد بود، نداشته است.

دوشس ساسکس گفت:«نخست که با شوهر فعلی‌ام آشنا شدم، دوستانم خیلی خوشحال بودند چون من خیلی خوشحال بودم، اما دوستان بریتانیایی‌ام به من گفتند: مطمئنیم او مرد خیلی جالبی است اما نباید این کار (ازدواج) را بکنی چون روزنامه‌های عوامگرا زندگیت را نابود خواهند کرد.»

دوشس ساسکس افزود که به‌عنوان یک آمریکایی، او «با ساده لوحی» تصور کرده که دلیلی ندارد او در این گونه نشریات مطرح شود . دوشس ۳۸ ساله گفت: «من در این گونه نشریات مطرح نیستم. متوجه نشدم چه می گویند. به همین دلیل برایم پیچیده بوده است.»

مگان گفت وقتی رابطه میان او و هری بیشتر افشا شد، تصمیم گرفت به تاسی از بریتانیایی‌ها «حفظ ظاهر کند و واکنش نشان ندهد» تا بتواند با فشارها کنار بیاید.

اما حالا اذعان می‌کند که این راه «احتمالا واقعا لطمه آور» بوده است.

مراسم ازدواج مگان و هری

او افزود:«راستش را بگویم، مدت هاست به "اِچ" – من او (هری) را به این نام می‌خوانم – می‌گویم این کافی نیست که زنده باشیم (گذران عمر کنیم)، هدف زندگی این نیست. باید کامیاب بود، باید احساس خوشبختی کرد.»

«مهم‌ترین چیزی که می‌دانم این است که هرگز تصور نمی‌کردم آسان باشد، اما فکر کردم منصفانه خواهد بود و این آن جنبه‌ای است که وفق دادن با آن دشوار است.»

شاهزاده هری نیز در مستند آی تی وی، به فشارهایی که بر یک عضو خاندان سلطنتی وارد می‌آید، اشاره کرد.  

دوک ساسکس از خشم و یاس‌اش در مورد «نادرست» بودن داستان‌هایی که درباره او و همسرش در رسانه‌ها منتشر می‌شود گفت و افزود:«بخشی از کار من، بخشی از هر کاری، مثل هر کس دیگر، برخورد شجاعانه و تحمل بسیاری چیزهاست، اما برای من و برای همسر من بسیاری از چیزها دردآور است بخصوص اگر اکثر آن‌ها نادرست باشد.»

شاهزاده هری ۳۵ ساله گفت که او و مگان باید روی «واقعی بودن» تمرکز کنند و از اعتقاداتشان «دفاع» کنند. او تاکید کرد:«من به قلدری برای دست زدن به بازی‌هایی که مادرم را کشت، تن در نمی‌دهم.» 

با پایان دیدار رسمی مگان و شاهزاده هری، اعلام شد که زوج سلطنتی از نشریه «مِیل آن ساندی» شکایت قانونی کرده‌اند. این نشریه بدون اجازه دوشس ساسکس نامه خصوصی او را به پدرش منتشر کرده است.

دفتر حقوقی «شیلینگز» که دفاع از دوشس را بر عهده دارد، گفته است که او از این نشریه و کمپانی مالک آن، «آسوشیتد نیوزپِیپِرز» به خاطر سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی، تخطی از قانون حق چاپ و قانون حفاظت از اطلاعات محرمانه سال ۲۰۱۸، به دادگاه عالی بریتانیا شکایت کرده است.

اندکی پس از آن، شاهزاده هری هم در دو مورد جداگانه، علیه نشریه‌های «سان» و «دیلی میرِر» برای دستبرد غیرقانونی به محتوای تلفن خصوصی‌اش شکایت کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/love-sex/meghan-markle-prince

© The Independent

بیشتر از زندگی