آمریکا «معشوقه» پوتین را تحریم کرد

آلینا کاباوا پیش از آن که در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر ارشد گروه رسانه‌ ملی روسیه انتخاب شود، به‌عنوان نماینده پارلمان از حزب متحد پوتین فعالیت می‌کرد

 آلینا کاباوا اصالتا ازبک‌تبار است و در سال ۲۰۰۴ مدال طلای المپیک آتن را دریافت کرد - SERGEI CHIRIKOV / POOL / AFP

دولت آمریکا در نهایت نام آلینا کاباوا، قهرمان پیشین ژیمناستیک‌‌ روسیه را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. گفته می‌شود کاباوا ۳۹ساله معشوقه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است و به‌‌واسطه نزدیکی و روابطی که با شخص و دولت پوتین دارد در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. 

دولت آمریکا پیشتر دختران و برخی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهوری روسیه را تحریم کرده است.

روزنامه گاردین در گزارشی که بامداد روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ منتشر کرد، نوشت: این ژیمناستیک‌‌کار و قهرمان پیشین روس در حال حاضر مدیر «گروه رسانه‌ای جدید روسیه» است و به دلایلی مشابه‌ای در فهرست تحریم‌های دولت بریتانیا هم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فهرست تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد علاوه بر نام آلینا کاباوا، کنستانتین ایواشچنکو، شهردار وابسته به‌ دولت روسیه در «ماریوپل اشغالی»، و دو تن از مقام‌های منصوب کرملین در منطقه اشغالی «خرسون» هم به‌چشم می‌خورد.

با قرار گرفتن نام افراد در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی اشخاص و نهادهای آمریکایی از انجام معامله با این افراد منع می‌شوند و تمامی دارایی‌های احتمالی آنها در ایالات متحده نیز توقیف خواهد شد.

آلینا کاباوا اصالتا ازبک‌تبار است. او در سال ۲۰۰۴ مدال طلای المپیک آتن را دریافت کرد. کاباوا پیش از آن که در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر ارشد گروه رسانه‌ ملی روسیه انتخاب شود، به‌عنوان نماینده پارلمان از حزب متحد پوتین فعالیت می‌کرد.

کرملین به‌طور رسمی رابطه عاشقانه پوتین با آلینا کاباوا تکذیب کرده است. با این حال گفته می‌شود او مادر دستکم برخی از فرزندان رئيس‌جمهوری ۶۹ساله و طلاق‌گرفته روسیه است.

بیشتر از جهان