بازگشت یولاندا حدید به اینستاگرام پس از پشت سر گذاشتن بیماری لایم

ستاره سابق نمایش‌های تلویزیونی واقع‌نما و مادر مدل‌ها، بلا و جی‌جی حدید، ۹ ماه از رسانه‌های اجتماعی دوری کرده بود

یولاندا حدید (مرکز) به همراه دخترانش جی‌جی و بلا - Bryan Bedder/Getty Images for Lifetime/AFP

یولاندا حدید بعد از ۹ ماه دوری از اینستاگرام به این رسانه اجتماعی برگشته است.

ستاره پیشین مجموعه «زنان‌خانه‌دار واقعی بورلی هیلز» دلیل دوری از اینستاگرام را افسردگی و عود کردن بیماری لایم خود اعلام کرد.

حدید در زیرنویس عکسی از خودش که در نور آفتاب نشسته است، نوشت:«پس از ۹ ماه پرهیز از رسانه اجتماعی، زمانی برای ارزیابی مجدد زندگی‌ام، برگشتم.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by YOLANDA (@yolanda.hadid)

«در پی از دست دادن مادرم و عود کردن بیماری لایم (Lyme)، واقعا دچار افسردگی شدم... تنش عاطفی و اندوه اثر منفی شدیدی بر دستگاه ایمنی بدنم گذاشت.»

«اعتیادم به تلفن هم کمکی نمی‌کرد و رفته‌رفته وقت زیادی تلف می‌کرد که باید صرف حضور در زندگی‌ام می‌شد.»

این مادر ۵۸ ساله مدل‌ها، بلا و جی‌جی، و انور حدید بازیگر، در ادامه گفت: «آدم خیلی آسان غرق داستان زندگی دیگران می‌شود و زندگی کردن و خود را دوست داشتن را به فراموشی می‌سپارد.»

او در ادمه نوشت:«پیام نوشتاری (Texting) خیلی از برداشتن تلفن و تماس گرفتن با دیگران آسان‌تر است. همه در این باره مقصریم.»

«دریافتم که یواش یواش داریم [هنر] ارتباط [با یکدیگر] را از دست می‌دهیم و این امر تنهایی عمیقی در ما پدید می‌آورد. روزگار خوش قدیم و پیجرها و گوشی‌های تاشو یادتان می‌آید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«وسیله‌ای برای تماس با مردم داشتیم و از فشار مداوم برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها، پیامک‌ها، و ساعت‌های طولانی در صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی بالا و پایین رفتن و به چشم خود آسیب رساندن خبری نبود و اغلب هم چیز الهام‌بخشی نصیب آدم نمی‌کند.»

حدید این دوره سم‌زدایی (detox) را «تجدید قوایی شگفت‌انگیز» و « فرصتی برای گسستن از عادت ۵۰ بار در روز گوشی تلفن را برداشتن» خواند.

او در ادامه نوشت: «دارم یاد می‌گیرم روی خودم، سیر سلامتی‌ام و حضور در این لحظه از زندگی‌ام تمرکز کنم. [انگار] سرعت گذر زمان کندتر شده است و با آرامش‌ بیشتر، وقت بیشتری دارم که فقط بنشینم و واقعا کتابی بخوانم، وقت دارم دوباره با مردم پیوند برقرار کنم، خلاق باشم و از همه مهم‌تر، با خانواده‌ام باشم.»

«خیلی از بازگشت هیجان‌زده‌ام و نیز دوست دارم بدانم همگی شما چه می‌کرده‌اید.»

بلا حدید در بخش نظرات این مطلب مادرش نوشت: «دوستت داریم» و بعد از آن هم شکلک قلب قرمز گذاشت.

مارک جیکوبز، طراح مد، نیز در بخش نظرات نوشت: «آن دوران را به یاد دارم و با تو موافقم. با تاسف، وقتی که جعبه پاندورا باز شد...»

با کشف عفونت فعالی در مغز حدید در سال ۲۰۱۲، مشخص شد که دچار بیماری لایم (Lyme) شده است.

طبق اعلام سازمان خدمات سلامت بریتانیا، بیماری لایم عفونتی باکتریایی است که می‌تواند از طریق کنه به انسان انتقال یابد. [جا و علامت] گزش کنه می‌تواند نشانه اولیه [ابتلا به] بیماری لایم باشد، اما سایر عوارض آن هم عبارتند از سردرد، درد عضلات، بی‌حالی، و تب.

حدید در سال ۲۰۱۶ تحت روال درمانی «مدولاسیون خودمختار فراعروقی» (Transvascular Autonomic Modulation - TVAM) قرار گرفت که می‌تواند عوارضی مانند خستگی و مه‌مغزی (brain fog) را در بیماران مبتلا به لایم از بین ببرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی