آیا پگینگ می‌تواند زیست جنسی را بهبود بخشد؟

مانند اکثر امور جنسی دیگر، مهم است بتوانید با شریک جنسی خود رک و راست درباره خواسته‌ها و نیازهای‌تان صحبت کنید

پگینگ می‌تواند برای زنان به همان اندازه مردان لذت‌بخش باشد - Pexels

شاید [واژه] «پگینگ» به گوش‌تان خورده باشد و حتی شاید رویه معمول بعضی از شما باشد، اما پگینگ چیست؟

این عمل جنسی که در همه منابع، از «ددپول» (Deadpool) گرفته تا «پیپ شو» (Peep Show) و از «بولد تایپ» (Bold Type) تا «براد سیتی» (Broad City) به آن اشاره شده است، عبارت است از دخول زن به مقعد مرد با بستن آلت مصنوعی به خود.

باربارا سانتینی، روانشناس و مشاور امور جنسی موسسه «پیچز اند اسکریمز» (Peaches and Screams)، در مصاحبه با ایندیپندنت می‌گوید: «به سنت تاریخی در دگرجنس‌گراها همواره شریک دهنده و گیرنده مشخص بوده و تغییر نمی‌کرده است. اما در پگینگ ورق برمی‌گردد و وضع برعکس می‌شود، [به نحوی] که حس «لحظه» را برای هر دو شریک به لحاظ عاطفی و روانی ارتقا می‌بخشد.»

طبق نتایج مطالعه‌ای که شرکت فروشنده اسباب‌بازی‌های جنسی «لاو هانی» (Love Honey) در سال ۲۰۲۰ انجام داد، ۱۰ درصد زنان برای شریک جنسی‌شان پگینگ انجام داده بودند و در آن سال فروش آلت مصنوعی بنددار ۲۰۰ درصد افزایش یافته بود. اما این‌ غوغا برای چیست؟

پگینگ چیست؟

وبلاگ جنسی بریتانیایی «کینکی نینجا» (Kinky Ninja) پگینگ را چنین توضیح داده است: «پگینگ معادلی است برای دخول زن به مقعد مرد با بستن آلت مصنوعی به خود.»

اصطلاح «پگینگ» پس از برگزاری مسابقه‌ای رواج یافت که دن ساوج (Dan Savage) در ستون قدیمی مشاوره جنسی‌اش با نام «ساوج لاو» در آستانه ورود به هزاره جدید برگزار کرد. این نویسنده نوشته بود برای این عمل جنسی نام رایجی وجود ندارد.

فواید جنسی پگینگ چیست؟

سانتینی می‌گوید به علت حساس بودن اعصاب موجود در پروستات مردان، یعنی ناحیه واقع در جلو روده بزرگ، دخول از طریق پگینگ می‌تواند از ارگاسم با آلت مردانه «لذت‌بخش‌تر» باشد.

«کینکی نینجا» می‌نویسد که پگینگ می‌تواند برای زنان هم به همان اندازه لذت‌بخش باشد. او می‌گوید: «این اشتباه رایجی است که پگینگ را فقط مرتبط با جسم مردان می‌دانند. اگر آلت مصنوعی و بندها مناسب باشند، زن نیز می‌تواند تحریک شود که البته بنا بر تجربه خودم  اغلب کسانی که اولین بار این روش را امتحان می‌کنند، این فرصت را از دست می‌دهند.»

«برای بسیاری، تحریک فیزیکی برای اوقاتی خوش کافی است، اما برای برخی دیگر جنبه روانی عوض شدن نقش نیز به همان اندازه جذاب است. تجربه کردن چشم‌اندازی جنسی که با کلیشه‌های جنسیتی عادی فرق دارد، می‌تواند تجربه‌ای به شدت شهوانی و آگاهی‌فزا باشد.»

چگونه تمایل به این کار را با شریک جنسی خود مطرح کنیم؟

«کینکی نینجا» می‌گوید اگر در مورد پگینگ کنجکاوید، اما نمی‌دانید چطور سر صحبت درباره آن را با شریک جنسی خود باز کنید، رمز موفقیت (key) این است که صادقانه خواسته‌ها و نیازهای‌ خود را مطرح کنید.

او توضیح می‌دهد: «مانند اکثر امور جنسی دیگر، مهم است بتوانید با شریک جنسی خود رک و راست درباره خواسته‌ها و نیازهای‌تان صحبت کنید و اگر حس می‌کنید میل به چنین رابطه‌ای دارید، می‌توانید پا پیش بگذارید و از او بپرسید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سانتینی می‌گوید اگر مطمئن نیستید که این موضوع را مطرح کنید یا نه، بهتر است کم‌کم میان صحبت‌ها خیلی طبیعی به آن اشاره کنید.

او می‌گوید: «بهتر است هوشمندانه موضوع را طرح کنید. می‌توانید بگویید درباره‌اش مقاله‌ای خوانده‌اید یا از دوستی شنیده‌اید. بگذارید طرف بداند چرا می‌خواهید امتحانش کنید و ببینید نظرش در این مورد چیست.»

سانتینی می‌گوید تازه‌کارها برای انجام پگینگ فقط باید زیاد تمرین کنند، و توضیح می‌دهد: «هنگام انجام روش یا گرفتن حالت جنسی جدید، همیشه توصیه‌ به ملایمت می‌کنم. یادمان باشد که شریک ما درباره دخول مقعدی چندان اطلاعاتی ندارد و ممکن است مدام آن را با حالت عادی رابطه مقایسه کند. معمولا می‌گویم آرام پیش رفتن مهم است.»

آیا پگینگ می‌تواند زیست جنسی را بهبود بخشد؟

سانتینی می‌گوید: «با پگینگ می‌توان پروستات را که رشته‌های عصبی متراکم دارد، تحریک کرد که به حساس‌تر شدن آن، و در نتیجه بهره‌مندی از لذتی منحصر‌به‌فرد می‌شود. احساسی به شما می‌دهد که شاید پیش‌تر تجربه نکرده باشید و احتمالا رابطه آدم را با شریک جنسی‌اش بهتر می‌کند، زیرا تجربه لذت جنسی همراه نیمه دیگرِ خود حس خوبی است.»

«کینکی نینجا» نیز موافق است و می‌افزاید: «صحبت کردن صریح و صادقانه از نیازهای جنسی و امتحان کردن روش‌های جدید می‌تواند دو شریک جنسی را بیش از پیش به یکدیگر پیوند دهد. ضمنا ارگاسم‌های عالی این روش را هم از یاد نبرید!»

© The Independent

بیشتر از زندگی