بهترین حالت بدن برای اوج لذت جنسی زنان از نگاه محققان

به اوج رسیدن زنان «جنبه‌ای کمتر شناخته شده از واکنش جنسی زنان است»

محققان یک زوج داوطلب را هنگام آمیزش در پنج حالت محبوب بدن‌ها به مدت ۱۰ دقیقه، بررسی کردند_ Getty images via canva pro

مطالعه جدیدی، بهترین حالت قرارگیری بدن‌ها را هنگام آمیزش جنسی برای به اوج رسیدن زنان دگرجنس‌‌گرا، توضیح داده است.

طبق اعلام درمانگاه خصوصی زنان و زایمان نیو اچ مدیکال (New H Medical) واقع در نیویورک، موثرترین حالت قرارگیری بدن‌ها حالت رو در رو است؛ با قرار دادن بالشی زیر لگن زن.

این تحقیق با استفاده از اسکنر فراصوتی انجام شد و محققان یک زوج داوطلب را هنگام آمیزش در پنج حالت محبوب  به مدت ۱۰ دقیقه، بررسی کردند.

آنان سپس بررسی کردند که کدام حالت، موثرترین حالت برای تحریک جریان خون در کلیتوریس است.

دکتر کیمبرلی لاوی، پزشک محقق مستقر در نیویورک و سرپرست این مطالعه، نوشت: «فواید ادعا‌شده در مورد حالت‌های مختلف مقاربتی در بسیاری از مجله‌ها، کتاب‌ها و تالارهای گفت‌‌و‌گو آمده است اما تحقیقات کمی برای ارزیابی ارتباط بین حالت‌های مختلف بدن هنگام نزدیکی جنسی و قابلیت این حالت‌ها در به اوج‌رسانی زنان، انجام شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لاوی اضافه کرده است: «هدف این پژوهش، مقایسه جریان خون در کلیتوریس، پیش و پس از آمیزش در هریک از این پنج حالت بدن‌ها پس از مدت زمانی استاندارد بود.»

او در ادامه به کم‌اثرترین حالت قرارگیری بدن‌ها اشاره و توضیح می‌دهد که ««حالت زانو‌زده یا دخول از پشت سر، کم‌ترین تماس مستقیم با کلیتوریس را برقرار می‌کند و در مقایسه با حالت‌های چهره‌ به چهره، به افزایش ناچیزی در جریان خون منجر می‌شود.»

این پژوهش جدید پس از مطالعه دیگری انجام شد که به بررسی به اوج رسیدن {لذت جنسی} زنان پرداخته و به این نتیجه رسید که «ناله کردن» جزو آن نیست.

پژوهشگران دانشگاه اوتاوا حس‌های مختلفی که حین به اوج رسیدن زنان در بدن رخ می‌دهد، از جمله «تنفس منقطع یا سطحی»، «افزایش فشار خون»، و «گر گرفتگی» را بررسی کردند.

با این حال، آنان نیز به این نتیجه رسیدند که برخی از حس‌هایی که عموما اشتباه برداشت می‌شوند، برخلاف نظر عامه ، [در به اوج رسیدن زنان] وجود ندارد.

در این مطالعه که در نشریه پزشکی جنسی (The Journal of Sexual Medicine) منتشر شد، آمده است: «توصیه می‌کنیم مورد «ناله کردن» برای همیشه از این سنجه‌ها حذف شود». این مطالعه می‌افزاید: به اوج رسیدن زنان «جنبه‌ای کمتر شناخته شده از واکنش جنسی زنان است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی