عزم جدی تیم فوتبال زنان انگلستان برای قهرمانی

بررسی بازی‌های یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های زنان اروپا

به نظر می‌رسد انگلستان میزبان که با ۹ امتیاز و دو برد پرگل مقابل نروژ و ایرلند شمالی، به مرحله حذفی رسیده است، بخت اول قهرمانی باشد - Reuters

مرحله گروهی جام ملت‌های زنان اروپا به پایان رسید و هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شدند. کارشناسان پیش از شروع تورنمنت از انگلستان، فرانسه، اسپانیا و نروژ به‌عنوان مدعیان قهرمانی نام می‌بردند و از این جمع، فقط نروژ نتوانست به مرحله حذفی برسد.

بلژیک آخرین تیمی بود که توانست به این مرحله صعود کند. تیم بلژیک دوشنبه شب موفق شد با یک گل ایتالیا را شکست بدهد و به‌عنوان تیم دوم گروه دی (D) به مرحله حذفی برسد. بلژیک تنها تیمی است که با کمتر از شش امتیاز به این مرحله صعود کرده است. در دیگر بازی این گروه، پنالتی دقیقه آخر ایسلند اجازه نداد فرانسه با سه برد به مرحله حذفی برسد، با این حال، فرانسوی‌ها با ۷ امتیاز صدرنشین شدند.

 مرحله یک‌چهارم نهایی چهارشنبه شب با بازی انگلستان‌ـ‌ـ‌اسپانیا شروع می‌شود. پنجشنبه، آلمان با اتریش رقابت می‌کند، جمعه سوئد با بلژیک بازی می‌کند و شنبه شب در آخرین بازی این مرحله، فرانسه باید با هلند روبه‌رو شود.

انگلستان‌ـ‌ـ‌اسپانیا

به نظر می‌رسد انگلستان میزبان که با ۹ امتیاز و دو برد پرگل مقابل نروژ و ایرلند شمالی، به مرحله حذفی رسیده است، بخت اول قهرمانی باشد. انگلیسی‌ها در سه بازی مرحله گروهی ۱۴ گل زدند، بدون اینکه گلی دریافت کنند.

مشکل انگلستان تست مثبت کرونای سرمربی‌اش سارینا ویگمن است که بازی با ایرلند شمالی را از دست داد، ولی امیدوار است که بتواند در بازی با اسپانیا روی نیمکت بنشیند.

اسپانیا با مصدومیت الکسیا پوتیاس، برنده توپ طلا، پیش از شروع تورنمنت ضربه سختی خورد و شکست مقابل آلمان هم این تیم را تا آستانه حذف پیش برد، ولی با گل دقیقه ۹۰، دانمارک را شکست داد. انتظار می‌رود تیم اسپانیا مقابل انگلستان شب سختی داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلمان‌‌ــاتریش

آلمان که با ۸ بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم این تورنمنت است (آخرین قهرمانی‌اش در سال ۲۰۱۳ بود)، مرحله گرهی را با سه برد مقابل دانمارک (نایب‌قهرمان دوره قبل)، اسپانیا و فنلاند به پایان برد. آلمان با ۹ گل زده و بدون گل خورده، نمایش مقتدرانه‌ای داشت. موفقیت آلمان بیش از آنکه نتیجه درخشش یک بازیکن باشد، حاصل عملکرد تیمی آن‌ها بوده است.

اتریش بعد از شکست یک بر صفر مقابل انگلستان در بازی افتتاحیه، توانست ایرلند شمالی و نروژ را شکست بدهد و حریف آسانی برای آلمان نخواهد بود. اتریش با استحکام دفاعی و روحیه تیمی فوق‌العاده در دوره قبلی هم توانست به نیمه‌نهایی برسد و این بار هم از پیش‌ بازنده نیست.

سوئد‌ــ‌بلژیک

سوئد با تساوی مقابل هلند و دو برد مقابل سوییس و پرتغال توانست در گروه سی (C) صدرنشین شود، ولی کیفیت بازی این تیم برای تبدیل شدن به یک مدعی قهرمانی، هنوز باید ارتقا پیدا کند. آن‌ها در این مرحله قرعه به‌نسبت آسانی دارند و برای بلژیک، رسیدن به یک‌چهارم نهایی هم حکم موفقیت را دارد.

فرانسه‌ــ‌هلند

فرانسه با زدن پنج گل در نیمه اول بازی با هلند، شروعی طوفانی در این تورنمنت داشت. تیم فرانسه در بازی دوم بلژیک را برد و در بازی تشریفاتی سوم مقابل ایسلند، به تساوی رسید. تنها اتفاق بد برای فرانسه مصدومیت زانوی ماری‌ آنتوانت کاتوتو، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن، بود که مجبور شد از تورنمنت کنار برود.

فرانسه که به دنبال اولین قهرمانی‌اش در اروپا است، در یک‌چهارم نهایی مقابل مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کند. هلند در مرحله گروهی ۷ امتیاز گرفت، ولی به دلیل تفاضل گل کمتر، بعد از سوئد دوم شد. البته این تیم نمایش مقتدرانه‌ای نداشت و اگر سطح بازی‌اش را ارتقا ندهد، بخت زیادی مقابل فرانسه نخواهد داشت.

بیشتر از فوتبال