وقوع چند انفجار در شهر کابل

این انفجارها در شهر نو و دهمرنگ کابل رخ داده است

مقام‌های طالبان تنها از وقوع یک انفجار آن هم بدون تلفات در شهرنو کابل خبر دادند - Wakil Kohsar/ AFP

شهر کابل سحرگاه روز یکشنبه با چند انفجار در گوشه و کنار این شهر مواجه شد. مقام‌های طالبان تنها از وقوع یک انفجار آن هم بدون تلفات در شهرنو کابل خبر دادند، اما شهروندان تصاویری از دو انفجار را که یکی از آن‌ها به‌شدت مهیب بود، در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله (کشور) امارت اسلامی طالبان در مصاحبه با رسانه‌ها تنها وقوع انفجار در شهرنو کابل را تایید کرد. او گفت راکت به یک ساختمان غیر مسکونی در منطقه شیرپور کابل اصابت کرده و هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است. تکور جزئیاتی درباره شلیک راکت ارائه نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال کاربران رسانه‌های اجتماعی از انفجار در منطقه دهمزنگ کابل نیز خبر دادند. تصاویری که از این انفجار منتشر شده، نشان می‌دهد که انفجار بسیار وسیع بوده است. تعدادی از شاهدان عینی انفجارها را ناشی از شلیک راکت از هواپیماهای بدون سرنشین می‌دانند و گفتند که همزمان با وقوع انفجار یک هواپیمای بدون سرنشین را نیز در کابل دیده‌اند. بااین‌حال، تاکنون هیچ مرجعی حضور هواپیماهای بدون سرنشین و احتمال رابطه آن‌ها با انفجارهای صبح یکشنبه کابل را تایید نکرده است.

شهر کابل روز جمعه نیز شاهد انفجار دیگری بود. به گفته مقام‌های امنیتی طالبان در این انفجار که در ورزشگاه کریکت کابل اتفاق افتاد، دو تن کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند، اما به گفته شاهدان عینی که در ورزشگاه حضور داشتند، تعداد کشته‌شدگان و مصدومان بیش از این تعداد بود. طالبان اخبار مربوط به حوادث را به‌شدت کنترل می‌کند؛ بنابراین به دلیل سانسور شدید و محدودیت فعالیت رسانه‌های مستقل در افغانستان، تایید درستی یا نادرستی اخبار مربوط به حوادث در این کشور امکان‌پذیر نیست.