کشته شدن دو مرزبان ایرانی در آذربایجان غربی

به گفته فرماندهی مرزبانی، این دو سرباز هنگ مرزی سلماس در حال گشت‌زنی کشته شدند

شهرستان سلماس از نقاط حساس استان آذربایجان غربی است که هم با اقلیم کردستان عراق و هم با ترکیه هم‌مرز است- ایرنا

دو سرباز هنگ مرزی سلماس در استان آذربایجان غربی کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه، روابط عمومی فرماندهی مرزبانی استان آ‌ذربایجان غربی ضمن اعلام این خبر گفت: «دو سرباز هنگ مرزی سلماس حین گشت‌زنی، پایش و رصد نوار مرزی به شهادت رسیدند.»

این دو سرباز، نیما حاجی‌پور از اهالی ارومیه و امیر آقاوردی از اهالی نقده نام داشتند. هنوز از جزئیات بیشتر این ماجرا خبری منتشر نشده است، اما مرزبانی گفت این جزئیات «به قید فوریت» به اطلاع رسانده می‌شود.

شهرستان سلماس از نقاط حساس استان آذربایجان غربی است که هم با اقلیم کردستان عراق و هم با ترکیه هم‌مرز است. نیروهای قاچاقچی مختلفی در این مرزها فعالیت می‌کنند و درگیری‌های مرزی نیز سابقه‌دار است. در ماه اردیبهشت بود که مردی به نام زین‌العابدین‌زاده از روستای سوره سلماس در درگیری با نیروهای جنایی مسلح در منطقه مرزی هشتراک سلماس کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ایران، در ماه اردیبهشت طی سفر به سلماس با خانواده آقای زین‌العابدین‌زاده و مرزبانان محل دیدار کرد و نشستی خبری با مطبوعات داشت.

گودرزی در این نشست به برخی اقدام‌های مرزبانی در ماه اول سال جاری اشاره کرد: کشف بیش از پنج تن مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق بیش از ۱۴ هزار راس دام و دستگیری بیش از ۲۱ هزار قاچاقچی و «متجاوز مرزی». بیشترین کشف مواد مخدر البته به مرزهای شرقی ایران و بخصوص استان سیستان و بلوچستان بازمی‌گردد.

فرمانده مرزبانی در سخنان خود گفت طبق «برنامه هفتم توسعه» ایران، مرزهای کشور طی ۳ تا ۵ سال آینده به «انسداد کامل» می‌رسند.