دادستان‌های اسپانیا به دنبال صدور حکم حبس هشت ساله برای شکیرا

شکیرا، ستاره موسیقی پاپ اهل کلمبیا، متهم به فرار از پرداخت مالیاتی ۱۴ و نیم میلیون یورویی به دولت اسپانیا بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ است

در کیفرخواست شش اتهام علیه شکیرا،‌ستاره موسیقی پاپ کلمبیایی،‌ شرح داده شده است- PEDRO UGARTE / AFP

دادستان‌های اسپانیا روز جمعه ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) گفتند که اگر شکیرا به اتهام کلاهبرداری مالیاتی مجرم شناخته شود، از دادگاه می‌خواهند تا این ستاره موسیقی پاپ کلمبیایی را به هشت سال و دو ماه زندان محکوم کند.

شکیرا، با نام کامل «شکیرا ایزابل مبارک ریپول»، متهم به فرار از پرداخت مالیاتی ۱۴ و نیم میلیون یورویی به دولت اسپانیا بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ است. دادستان‌ها می‌گویند که قصد دارند او را به پرداخت جریمه ۲۴ میلیون یورویی نیز ملزم کنند.

در کیفرخواست شش اتهام علیه شکیرا شرح داده شده است. شکیرا در روزهای اخیر توافقنامه پیشنهادی دادستان‌ها را رد کرد و تصمیم گرفت به دادگاه برود. تاریخ محاکمه هنوز تعیین نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت انتشار آثار شکیرا در لندن روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند که او «همیشه همکاری کرده و به قانون پایبند بوده است و به عنوان یک فرد حقیقی مالیات‌دهنده، همواره رفتاری بی‌عیب و نقص از خود به نمایش گذاشته است. آنان سازمان مالیات اسپانیا را به نقض حقوق شکیرا متهم کردند.

تیم روابط عمومی شکیرا در اسپانیا پیشتر در اوایل هفته جاری اعلام کرد که این ستاره موسیقی پاپ مبلغ بدهی، از جمله سه میلیون یورو بهره‌ای که گفته می‌شود بدهکار است، را واریز کرده است.

دادستان های بارسلونا مدعی شده‌اند که شکیرا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، بیش از نیمی از هر سال را ‌در اسپانیا سپری کرده است و می‌بایستی در این کشور مالیات پرداخت می‌کرد.

شکیرا خواننده و هنرمند سبک پاپ و برنده جایزه گرمی، اخیرا به رابطه ۱۱ ساله خود با جرارد پیکه ستاره باشگاه فوتبال بارسلونا پایان داد. آنها دو فرزند دارند و قبلا خانوادگی در بارسلونا زندگی می‌کردند.

بیشتر از جهان