مصدومیت پوگبا، ضربه نابهنگام به یوونتوس

ستاره فرانسوی به دلیل جراحی زانو ممکن است دو ماه غایب باشد

پل پوگبا در فصل گذشته مصدومیت‌های زیادی در همسترینگ و ساق پا داشت_ AFP

بازگشت پل پوگبا با عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس، یک انتقال درخشان برای باشگاه ایتالیایی محسوب می‌شد. او پس از شش سال بازی با پیراهن منچستریونایتد، حاضر به تمدید قراردادش نشد و ترجیح داد به یوونتوس بازگردد. با این حال مصدومیت او در تمرینات آماده‌سازی، به معنی غیبت او در شروع فصل جدید سری A خواهد بود.

هافبک ۲۹ ساله فرانسوی، در برد دو بر صفر یوونتوس مقابل چیواس مکزیک بازی کرد، ولی در یکی از تمرینات تیمش مصدوم شد و زمین را لنگ لنگان ترک کرد. معاینه دقیق‌تر نشان داد که آسیب‌دیدگی، شدیدتر از تصور اولیه است و باشگاه یوونتوس در بیانیه‌ای اعلام کرد که منیسک زانوی راست پوگبا آسیب دیده است.

پوگبا قرار است در بازگشت به ایتالیا، به چند متخصص مراجعه کند تا درباره نیاز به جراحی مطمئن شود. در صورتی که زانوی پوگبا جراحی شود، او حداقل یک ماه و احتمالا دو ماه، دور از میدان‌ مسابقه خواهد بود.

فصل جدید سری A‌۱۳، اوت شروع خواهد شد و به دلیل برگزاری جام جهانی در ماه نوامبر و دسامبر، قرار است مسابقات فشرده‌تر از قبل برگزار شود. اگر غیبت دوماهه پوگبا قطعی شود، او هفت بازی در لیگ ایتالیا و دو بازی در لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گاتزتا، این یک مصدومیت جدید نیست و نتیجه فشاری است که مصدومیت‌های پرشمار عضلانی در سال‌های اخیر، به زانوی پوگبا وارد کرده است. هافبک فرانسوی در فصل گذشته مصدومیت‌های زیادی در همسترینگ و ساق پا داشت و بازی‌های زیادی را در دوره مربیگری سولشر و رانگنیک از دست داد.

وویچک چزنی، دروازه‌بان یوونتوس، پیش از این اتفاق مدعی شده بود که خرید پوگبا و دی‌ماریا، این تیم را به مدعی جدی قهرمانی تبدیل کرده است: «دی‌ماریا و پوگبا باعث افزایش اعتماد به‌نفس بقیه گروه می‌شوند. دی‌ماریا، پوگبا و گلیسون برمر، یووه را برای چهارم شدن انتخاب نکرده‌اند. آن‌ها به دنبال جام هستند. بعد از فصل قبل که نمی‌توانیم آن را فصل خوبی بدانیم، وظیفه ما رسیدن به جام است.»

مصدومیت پوگبا برای دیدیه دشان، سرمربی فرانسه هم خبر بدی محسوب می‌شود. او در بازی‌های اخیر فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا غایب بود و جای خالی‌اش در ترکیب تیم قهرمان جهان کاملا احساس شد. او یکی از بازیکنان کلیدی فرانسه در جریان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ بود و دشان حساب زیادی روی او باز کرده است.

 

بیشتر از فوتبال