شاهزاده هری و مگان مارکل به تعطیلات تابستانی ملکه دعوت نشدند

ملکه هفته گذشته اقامتگاه سلطنتی خود را در قلعه ویندزور، به مقصد قلعه بالمورال در اسکاتلند ترک کرد

تعطیلات تابستانی امسال اعضای خاندان سلطنتی با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود-twitter/RoyalFamily

ملکه بریتانیا، دوک و دوشس ساسکس را برای تعطیلات به خانه تابستانی‌اش در اسکاتلند دعوت نکرده است. این خبر در حالی منتشر شد که پیش‌تر، نشریه بریتانیایی «سان» از دعوت شدن آن‌ها خبر داده بود. 

ملکه ۹۶ ساله بریتانیا، هفته گذشته برای گذراندن تعطیلات تابستانی، اقامتگاه سلطنتی خود را در قلعه ویندزور، به مقصد قلعه بالمورال در اسکاتلند ترک کرد. قلعه بارمورال به مساحت ۵۰ هزار هکتار، اقامتگاه خصوصی‌ خاندان سلطنتی در ارتفاعات اسکاتلند است.

این قلعه بیش از ۱۵۰ سال ملک خصوصی خاندان سلطنتی بوده است. در ماه‌های سپتامبر و اوت، بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی، از جمله فرزندان، نوه‌ها، و فرزندان آن‌ها، برای دیدار با ملکه به اسکاتلند می‌روند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده هری و کیت میدلتون و فرزندان آن‌ها نیز در تابستان حتما به اسکاتلند سفر خواهند کرد. ویلیام از جوانی به قلعه بالمورال رفت‌وآمد داشته است. همان‌جا بود که او خبر درگذشت مادرش، شاهدخت دایانا، را شنید.

اسکاتلند در قلب ویلیام و کیت جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولین بار یکدیگر را آنجا، در کالج دانش‌آموزان «سنت‌اندرو» ملاقات کردند.

نشریه «سان» در گزارشی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، به نقل‌قولی‌ از یکی از کارکنان قلعه استناد کرد که به آن‌ها گفته شده است منتظر همه‌ اعضای خاندان سلطنتی، از جمله هری و مگان و فرزندانشان، آرچی و لیلی‌بت، باشند. 

اما منابع متعددی به نشریه «صفحه شش» گفته‌اند که این زوج هیچ دعوتنامه‌ای برای ملحق شدن به ملکه در تابستان دریافت نکرده‌اند.

مگان و هری پیش‌تر تنها یک بار، پس از ازدواجشان، در مه ۲۰۱۸ مدت کوتاهی در این اقامتگاه توقف کرده‌اند.

در چند سال گذشته که روابط این زوج با خاندان سلطنتی تیره شده است، بیشتر توجه رسانه‌ها بر شایعه شکاف بین هری و شاهزاده ویلیام متمرکز شد. آن‌ها در مراسم شکرگذاری در «کلیسای جامع سنت‌ پل» در ژوییه هم تعاملی با یکدیگر نداشتند. 

خانواده ساسکس و آرچی و لیلی‌بت، در ماه ژوییه برای حضور در «جشن پلاتین» ملکه به لندن رفتند، هرچند  «یو‌اس ویکلی» (US Weekly) ادعا کرده است که دیدار زوج سلطنتی با ملکه به علت مراقبت‌های شدید مرتبط با سلامتی ملکه، کوتاه بوده است.

رسانه‌ها علاوه بر این خانواده، به اندرو، عموی ویلیام و هری، نیز توجه ویژه‌ای دارند. اندرو حتما برای دیدار ملکه به اسکاتلند خواهد رفت، اما شاهزاده چارلز و شاهزاده ویلیام با او [اندرو] دیدار نخواهند داشت.  کلیو ایروینگ، کارشناس مسائل سلطنتی، در یادداشتی برای «دیلی بیست» (The Daily Beast) ادعا کرد که ممکن است سیاست‌های خاندان سلطنتی در مسیر تغییراتی جدی‌ باشد. خلع‌عنوان شدن شاهزاده اندرو و روابط تیره‌ او با برادرش، شاهزاده چارلز، مهم‌‌ترین دلایل این امر به شمار می‌روند.

چنانکه از شواهد پیدا است، تعطیلات تابستانی امسال اعضای خاندان سلطنتی با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که بزرگ‌ترین خانواده سلطنتی دنیا، اختلافات داخلی خود را چگونه حل می‌کند.

بیشتر از زندگی