امارات نخستین فضانورد عرب را برای ماموریتی شش ماهه معرفی کرد

کرو-۶ ششمین ماموریت اعزام فضانورد است که شرکت فضایی اسپیس‌اکس برای ناسا انجام می‌دهد

سلطان النیادی، فضانورد عرب اهل امارات متحده عربی، در سال ۲۰۲۳ در ماموریتی موسوم به کرو-۶ به مدت شش ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی آی‌اس‌اس (ISS) اعزام می‌شود.

او پس از هزا المنصوری، دومین فضانورد اماراتی است که در ماموریت کرو-۶ به ایستگاه فضایی می‌رود. با این حال، او نخستین فضانورد عرب است که ماموریتش شش ماه طول می‌کشد.

به گزارش عرب‌ تایمز، سلطان النیادی از میان چهار هزار نامزد انتخاب شد و دوره پنج‌ ساله آموزش برای حضور در ایستگاه فضایی را در روسیه، آلمان و آمریکا به پایان رساند. او پس از گذراندن ۲۰ ماه آموزش در مرکز فضایی جانسون، موفق شد نشان فضانوردی ناسا را دریافت کند. او حدود یک هزار و ۴۰۰ ساعت هم برای تمرین‌های آماده‌سازی فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی فضایی و آموزش بقا در مواقع فرود اضطراری صرف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از او، هزا المنصوری، دیگر فضانورد اهل امارات، در سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی اعزام شد و هشت روز را در این مدار گذراند. حالا النیادی قرار است طبق توافقی که میان مرکز فضایی بن راشد (MBRSC) و اسپیس اکس (Axiom Space) امضا شد، به عنوان بخشی از ماموریت کرو-۶، شش ماه در فضا باشد.

النیادی پس از انتخاب خود، در توییتی نوشت: «انتخاب من به عنوان اولین فضانورد عرب در یک ماموریت طولانی افتخار و مسئولیت بزرگی است و آن را با اشتیاق شدید برای برافراشتن دوباره پرچم امارات در فضا می‌پذیرم.»

در ماموریت کرو-۶ استفن بوون و وودی هوبرگ، فضانوردان ناسا، نیز به عنوان فرمانده و خلبان حضور دارند. یک فضانورد آژانس فضایی روسیه به نام آندره فدیایف نیز این تیم را همراهی می‌کند.

کرو-۶ ششمین ماموریت اعزام فضانورد است که شرکت فضایی اسپیس‌اکس برای ناسا انجام می‌دهد.

بیشتر از تکنولوژی