بهائیان قربانیان اصلی سرکوب‌های مذهبی‌اند‌

رسانه‌های حکومتی ایران، ویدئوهای پرشماری با محوریت حمله به بهائیان و تبلیغ علیه آنها منتشر کرده‌اند

حکومت ایران سرکوب بهائیان را تشدید کرده و بازداشت‌ها و مصادره اموال آنها ادامه دارد - هرانا

همزمان با انتشار گزارش تازه «کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهب آمریکا»، درباره سرکوب‌‌های دینی در ایران، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی، با استناد به یافته‌های این کمیسیون نوشت، بهائیان در ایران، هدف اصلی سرکوب‌ها و کارزار اطلاعات نادرست حکومت ایران قرار دارند.

روزنامه واشنگتن‌پست شامگاه دوشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ در گزارشی به نقل از شاهین میلانی، از مدیران ارشد مرکز اسناد حقوق بشر ایران، نوشت کارزار حکومت ایران برای پرونده‌سازی و متهم کردن بهاییان به دسیسه‌ها و توطئه‌های سیاسی کماکان ادامه دارد.

برابر داده‌های این گزارش، سرکوب بهائیان در ایران تشدید شده و بازداشت‌ها و مصادره اموال آنها ادامه دارد.

جامعه جهانی بهائی نیز روز شنبه این هفته با انتشار بیانه‌ای در مورد افزایش فشارهای امنیتی، به شهروندان بهائی در ایران هشدار داد.‌‌

برابر یافته‌ این سازمان، تنها در تیرماه گذشته ۲۰ شهروند بهائی در شهرهای شیراز، تهران، یزد و بجنورد بازداشت شدند.

کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهب آمریکا، در آخرین گزارش خود نوشت یک کارزار رسانه‌ای حکومتی با هدف انتشار اطلاعات نادرست علیه اقلیت‌های دینی در ایران فعال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته تهیه‌کنندگان این گزارش، کارزار تبلیغاتی علیه اقلیت‌های دینی در ایران، در هماهنگی و به‌موازات سرکوب‌های امنیتی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی کار می‌کند.

به‌نوشته نویسندگان این گزارش، هرچند اتهام‌های متفاوتی علیه فعالان حقوق مذهبی و اقلیت‌های دینی در ایران مطرح می‌شود، اما اتهام ارتباط با دولت‌های خارجی و توطئه و تفرقه‌افنکنی به عنوان «اتهام‌ مشترک» مطرح است.

روزنامه واشنگتن‌پست در بخش دیگری از گزارش روز دوشنبه‌اش نوشت رسانه‌های حکومتی ایران، ویدئوهای پرشماری با محوریت حمله به بهائیان و تبلیغ علیه آنها منتشر کرده‌اند.

برابر یافته‌های این گزارش، علاوه بر بهاییان، نوکیشان مسیحی، مسلمان‌های غیرشیعی، یهودیان و دراویش نیز در شمار قربانیان نقض نظام‌مند آزادی‌های مذهبی‌اند و حقوقشان به‌طور مستمر در ایران نقض می‌شود.

«گفته‌های یهودی‌ستیزانه مسئولان جمهوری اسلامی» و «مخالفت حکومت ایران با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با رد هولوکاست»، به‌عنوان نمونه‌هایی از سیاست و رویکرد «یهود‌ستیرانه» حکومت ایران معرفی شده است.

«کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهب» یک نهاد دولتی در آمریکا است. این کمیسیون، در بخش دیگری از گزارش آخر خود، از وزارت خارجه ایالات متحده خواست ایران را به‌واسطه «نقض فاحش» آزادی‌های مذهبی و حملات مستمر و نظام‌مند علیه اقلیت‌های دینی، در شمار کشورهایی قرار دهد که باید وضعیتشان به طور ویژه بررسی شود.