وقوع سیل در شرق استان فارس ۵ کشته برجای گذاشت

بارندگی شدید موجب طغیان رودخانه امامزاده سلطان شهباز در شهرستان استهبان شده که خسارت‌های جانی و مالی به‌همراه داشته است

خبرگزاری ایسنا از وقوع سیل در سه شهرستان واقع در شرق استان فارس خبر داد. به‌گزارش این خبرگزاری «بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در حداقل سه شهرستان شرقی استان فارس منجر به کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت ۱۲ نفر شد.»

خلیل عبداللهی، مدیرکل بحران استانداری فارس، ضمن تایید وقوع این حادثه در شهرهای نی‌ریز، استهبان و داراب به ایسنا گفت: «نیروهای امدادی برای بررسی جزییات این حوادث اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.»

یک سال قبل نیز، برخی شهرهای شرقی استان فارس دچار سیل‌زدگی شدند و خساراتی به اهالی این شهرها وارد شد. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، در همان زمان ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرهای گراش، زرین‌دشت، مهر، خنج، نی‌ریز، فیروزآباد و فسا، گفت: «در پی وقوع سیل و طوفان در شهرستان‌های یاد شده، ۴۴ امدادگر جمعیت هلال احمر فارس به یاری ۵۰ خانوار محصور در سیل و آب‌گرفتگی شتافتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باقی مناطق استان فارس نیز بارها دچار سیل‌زدگی شده است. به‌عنوان مثال در دی ماه سال ۱۴۰۰، بارندگی شدید و وقوع سیل در شهرهای واقع در جنوب استان فارس، مشکلات عدیده‌ای برای ساکنین این مناطق به‌وجود آورد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این زمینه، پس از آنکه مناطق جنوبی استان فارس با سیلاب مواجه شدند بیش از هزار خانه دچار آب‌گرفتگی شد.

حسین درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس، در ارتباط با سیلاب روز جمعه، ۳۱ تیر ۱۴۰۱، در شهرهای شرقی استان فارس به خبرگزاری ایرنا گفت: «در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز شهرستان استهبان طغیان کرده و خسارت‌هایی به‌بار آورده است.»

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در گفتگو با این خبرگزاری، ضمن تایید خبر کشته شدن ۵ نفر در این حادثه، گفت:«آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»