شاهدخت شارلین در دیدار با پاپ از امتیاز ویژه‌اش استفاده نکرد

شاهدخت موناکو یکی از معدود افرادی است که مجاز است برای ملاقات با پاپ، لباس سفید بپوشد

 زنان  در دیدار با پاپ ملزم به پوشیدن لباس سیاه پوشیده با آستین‌های بلند و تور مشکی روی  سر هستند-VATICAN MEDIA / AFP

شاهدخت شارلین در دیدار از واتیکان از یکی از امتیازات ویژه خود که تنها شامل شش نفر دیگر در دنیا می‌شود چشم‌پوشی کرد. لباس سیاه‌رنگ شاهدخت شارلين در دیدار با پاپ فرانسيس، باعث تعجب طرفداران مد و واتیکان شد.

همسر شاهزاده آلبرت دوم از دوک‌نشین موناکو، پیراهنی مشکی و تور سر سنتی زنان را برای ملاقات با رهبر کلیسای کاتولیک پوشیده بود، اما شارلین درواقع یک امتیاز ویژه دارد که به او اجازه می‌دهد برخلاف سنت، در دیدار با بالاترین مقام روحانی کلیسای کاتولیک، لباس سفید بپوشد.

این مقام سلطنتی موناکو یکی از معدود افرادی است که مجاز است برای ملاقات با پاپ، لباس سفید و روسری توری سفید بپوشد؛ اجازه‌ای که به آن (Privilège du blanc) یا امتیاز سفید می‌گویند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشس اعظم ماریا ترزا لوکزامبورگ، شاهزاده مارینا ناپل، ملکه ماتیلد بلژیک، ملکه پائولا بلژیک، ملکه لتیزیا اسپانیا و ملکه سوفیا اسپانیا، دیگر اعضای خانواده‌های سلطنتی کاتولیک هستند که اجازه دارند هنگام ملاقات با پاپ لباس سفید بپوشند. اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به خاطر تغییر مذهب در این کشور چنین امتیازی ندارند.

با توجه به موقعیت شاهدخت شارلین مشخص نیست که چرا او پوشیدن لباس مشکی را انتخاب کرده، اما این مادر دو فرزند که پس از ابتلا به یک بیماری طولانی و ماه‌ها اقامت در آفریقای جنوبی به موناکو بازگشته است، در لباس سفارشی طراح موردعلاقه‌اش، ترنس بری، برازنده به نظر می‌رسید.

لباس مشکی بافت‌دار با آستین‌های بلند و شفاف نسبت به انتخاب‌ سایر بازدیدکنندگان واتیکان نسبتا جسورانه بود. یقه قایقی لباس بخش کوچکی از شانه‌های شاهدخت را به نمایش گذاشته بود.

او لاک ناخن مشکی، تور مشکی و گردنبند مرواریدی به سبک تسبیح با صلیب طلایی به همراه کفش‌های پاشنه بلند لویی ویتون را برای ملاقات با پاپ انتخاب کرده بود.

شاهدخت شارلین در بازدیدهای قبلی خود از واتیکان از این امتیاز ویژه استفاده کرده بود. او در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ برای ملاقات خصوصی با پاپ فرانسیس سفید پوشیده بود. هر چند برای مراسم تحلیف پاپ در سال ۲۰۱۳ لباس مشکی داشت.

بیشتر از زندگی