طالبان یک دختر و یک پسر را به جرم فرار از خانه بازداشت کردند

پس از بازگشت طالبان به قدرت، خشونت علیه زنان در افغانستان افزایش یافته است

این دختر و پسر برای تحقیقات بیشتر، در زندان طالبان نگهداری می‌شوند‌ـ sw989fm/Twitter@

 

پلیس طالبان در قندوز، شنبه ۲۵ تیر، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک پسر و یک دختر به جرم فرار از خانه بازداشت و برای تحقیق بیشتر، به زندان منتقل شده‌اند. 

در اطلاعیه طالبان آمده است که افراد بازداشت‌شده پرویز و شبانه نام دارند و هر دو از ساکنان قندوزند.

فرماندهی پلیس طالبان در قندوز مدعی است که شبانه نامزد فردی دیگر است و به‌صورت غیرقانونی، همراه پرویز از منزل فرار کرده است. این دختر و پسر از قندوز به مزارشریف فرار کرده بودند که پس از چهار روز، به قندوز برگشتند و افراد طالبان آن‌ها را بازداشت و به زندان منتقل کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در ۱۱ ماه گذشته، چندین دختر و پسر را در شهرهای گوناگون افغانستان، به اتهام فرار از خانه بازداشت کردند. در برخی موارد، افراد بازداشت‌شده تیرباران شدند و در مواردی به زندان انداخته شدند.

طالبان تاکید می‌کنند که طبق شریعت اسلام، فرار زن از خانه جرمی سنگین محسوب می‌شود و دختر و زنی که چنین کاری می‌کند باید به‌شدت مجازات شود.

طالبان پیش از تسلط دوباره بر افغانستان، در مناطق تحت کنترلشان شماری از زنان را به اتهام فرار از خانه و داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج، سنگسار یا تیرباران می‌کردند.

با سلطه طالبان بر افغانستان، ازدواج اجباری، ازدواج کودکان و خشونت علیه زنان افزایش یافته است. در دولت‌های پیشین افغانستان، نهادهایی برای حمایت از زنان وجود داشتند، اما طالبان جلوی فعالیت نهادهای حقوق بشری را گرفته‌اند. این گروه دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان را تعطیل و وزارت امور زنان افغانستان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کرد.

هرچند سازمان‌های مدافع حقوق بشر و زنان افغانستان در ۱۱ ماه گذشته، بارها به عملکرد طالبان واکنش نشان دادند، این گروه هیچ پاسخی به این اعتراض‌ها نشان نداده است.