سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: بایدن از سر خواب‌آلودگی ایران را تهدید کرده است

توییتر سپاه پاسداران با اشاره تلویحی به استفاده از بمب اتم، بایدن را تهدید کرد و پس از مدتی این توئیت را پاک کرد

سپاه پاسداران در توییتر خود نوشت: «صبر جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات غرب و موضع گیری های سیاسی آژانس بین المللی اتمی تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد!»- ایرنا

ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، در واکنش به اظهارات بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «استفاده رئیس جمهور مفلوک آمریکا و نخست وزیر درمانده رژیم جعلی صهیونیستی از عبارت «توسل به زور» را به حساب جنگ روانی، توهم و خواب آلودگی مسبوق به سابقه آنان می‌گذاریم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به اسرائیل در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: «استفاده از زور علیه ایران آخرین راه حل در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.»

شکارچی در واکنش به این اظهارات گفت: «حرف از «توسل به زور» زدن ممکن است به دلیل عملیات روانی، توهم و خواب آلودگی، دوشیدن بیشتر گاوشیرده و غارت بیشتر نفت رایگان، کند نمودن روند افول آمریکا، ترمیم هیبت پوشالی شکسته شده آمریکا، کند کردن روند فروپاشی رژیم غاصب فلسطین و قدس شریف، نجات اقتصاد بیمار آمریکا با فروش سلاح بیشتر در منطقه، دلداری و روحیه دادن به رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی این سگ پاسبان امریکا در منطقه و نمایش نخ نما و حنای بی‌رنگ گزینه زور بادکنکی سینمای هالیوود برای فریب باشد.»

عصبانیت ابوالفضل شکارچی احتمالا به حذف نشدن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی برمی‌گردد. مذاکرات جمهوری اسلامی با غرب در مورد رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام، به دلیل همین خواسته متوقف شد.

جمهوری اسلامی در مذاکرات دوحه قطر که به صورت غیرمستقیم با آمریکا انجام شده بود نیز بر این خواسته تاکید کرد که همین موجب توقف مذاکرات شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن در سفر به اسرائیل با شبکه تلویزیونی کانال ۱۲ اسرائیل به گفتگو نشست و عنوان کرد که نام سپاه پاسداران حتی اگر به شکست برجام منجر شود، از فهرست گرو‌ه‌های تروریستی حذف نخواهد شد. جو بایدن در پاسخ به این سوال مجری که «آیا برای رسیدن به این هدف از زور علیه این کشور استفاده می‌کند؟» گفت: «اگر این آخرین راه‌حل باشد، بله».

او در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اینکه آیا اگر حذف نشدن نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی باعث نابودی برجام شود هم پای این کار خواهد ایستاد، جواب مثبت داد.

سپاه پاسداران نیز در واکنش به این صحبت‌های بایدن در صفحه توئیتر خود نوشت: «صبر جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات غرب و موضع گیری های سیاسی آژانس بین المللی اتمی تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد!»

سپاه پاسداران در این توئیت از هشتگ «بازدارندگی هسته‌ای» استفاده کرد. سپاه پاسداران این توئیت  را پس از ساعاتی از صفحه خود حذف کرد. بازدارندگی هسته‌ای در ادبیات جمهوری اسلامی به اسم رمزی برای ساخت بمب اتم تبدیل شده است.

حامیان سپاه پاسداران و حاکمیت جمهوری اسلامی با معتقدند با دستیابی به بمب اتم می‌توانند از حمله اتمی دیگر کشورها به خود جلوگیری کنند. پیش از این محمود علوی وزیر وقت اطلاعات در بهمن ماه ۱۳۹۹ در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرده بود که با وجود اینکه دستیابی به سلاح هسته‌ای حرام است ولی اگر جمهوری اسلامی مجبور شود و به آن سمت هل داده شود این اتفاق تقصیر ایران نیست.

شکارچی در واکنش به جو بایدن با یادآوری ماجراهای اشغال سفارت آمریکا در ایران، عملیات آمریکا در صحرای طبس و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد گفت: «آن‌ها به خوبی می‌دانند تاوان استفاده از کلمه «توسل به زور» علیه ایران اسلامی را هم خواهند داد، لذا خوب است وضعیت منطقه و جهان را خوب نظاره کنند، یک بار گذشته را مرور کنند تا آینده را به درستی تحلیل کنند.»