چند راهکار ساده برای اسباب‌کشی امن حین بارداری

بارداری زمان کلنجار رفتن با وسایل سنگین یا پاسخ دادن به سوالات بی پایان اطرافیان نیست

برای اینکه چه کسی قرار است چه چیزی را جابه‌جا کند، از قبل برنامه داشته باشید-canva

اسباب‌کشی در بهترین حالت ممکن هم برای بسیاری یک عامل اضطراب‌آور است. از طرفی، بارداری وضعیتی است که اغلب اوقات آن باید همراه با آرامش و استراحت باشد. بنابراین اگر بنا به هر دلیلی مجبورید در زمان بارداری محل زندگی خود را تغییر دهید، با رعایت چند نکته مهم می‌توانید از خود و فرزند در شکمتان محافظت کنید.

بارداری به خودی‌خود کار سنگینی است؛ اما جابه‌جایی و اسباب‌کشی در دوران بارداری از این هم سخت‌تر است! پس بر خود و اوضاع اطرافتان مسلط باشید. بارداری و اسباب‌کشی لزوما نباید با اضطراب همراه باشد. فقط باید مطمئن شوید که آماده‌اید تا کنترل اوضاع را در دست بگیرید. 

در مورد اسباب‌کشی در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید

پزشک شما می‌تواند نکته‌ها و ایده‌هایی در مورد اینکه در طول اسباب‌کشی چه کارهایی را می‌توانید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید، به شما ارائه دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند برنامه اسباب‌کشی را با توجه به شرایط بارداری‌ شما شخصی‌سازی کنند؛ زیرا هر شخص و هر بارداری متفاوت است.

بگذارید برچسب‌ها به جای شما حرف بزنند

بارداری زمان خم شدن، بلند کردن و کلنجار رفتن با وسایل سنگین یا پاسخ دادن به سوالات بی پایان اعضای خانواده و کارگرهای شرکت باربری نیست. برای اینکه چه کسی قرار است چه چیزی را جابه‌جا کند، از قبل برنامه داشته باشید. می‌توانید نام کسی که باید اشیا را بردارد، همراه با علامتی برای نشان دادن میزان وزن بسته‌ها و محل قرار گرفتن آن در خانه جدید روی آن بچسبانید. با این کار میزان سوال و جواب در روز اثاث‌کشی به حداقل ممکن می‌رسد و اضطراب را تا حدی باورنکردنی کاهش می‌دهد. هر چیزی را که گمان می‌کنید لازم است به افراد تذکر داده شود، روی در و دیوار بچسبانید تا مجبور نشوید انرژی خود برای تکرار صدباره یک جمله صرف کنید.

به خودتان برای جمع کردن و بسته‌بندی وسایل زمان زیادی بدهید

سلامتی شما و کودکتان اولویت اول است. در صورت امکان، با به حداقل رساندن استرس، از خود محافظت کنید. یکی از نکات کلیدی برای به حداقل رساندن استرس در طول فرآیند جابه‌جایی، خواه باردار باشید یا نه، این است که سعی نکنید تمام بسته‌بندی را در چند روز انجام دهید. برای شروع فرآیند بسته‌بندی حداقل یک ماه قبل از اسباب‌کشی برنامه‌ریزی کنید و با اتاقی شروع کنید که زیاد از آن استفاده نمی‌شود و محل رفت‌و‌آمد نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وسایل ضروری را در بسته‌های شفاف بگذارید

برخی اقلام ضروری وجود دارند که در دوران بارداری حتی در بحبوحه خانه‌تکانی، نمی‌توانید بدون آن‌ها بمانید. قبل از روز اسباب‌کشی فهرستی از این اقلام تهیه کنید تا بتوانید آن‌ها را در «بسته‌های ضروری» در لحظه آخر بسته‌بندی کنید.

میان وعده بارداری، ویتامین‌های دوران بارداری و شلوارهای راحت بارداری موردعلاقه شما در این دسته قرار می‌گیرند. اگر برای یک خواب شبانه راحت در اولین شب اقامت در خانه جدید مواردی ضروری وجود دارند، مطمئن شوید که آن‌ها را نیز در بسته ضروری قرار می‌دهید.

بسته‌های شفاف به شما اجازه می‌دهد مجبور نباشید برای گشتن دنبال چیزی وقت زیادی صرف کنید.

یک شرکت نظافتی استخدام کنید

در زمان بارداری باید از لمس یا استنشاق مواد شیمیایی دوری کنید؛ پس تمیز کردن خانه خالی با انواع شوینده‌های شیمیایی برای تحویل به صاحبخانه برای شما مناسب نیست. یک شرکت نظافتی را استخدام کنید تا نظافت نهایی خانه را پس از اینکه همه‌چیز به کامیون انتقال یافت، انجام دهد.

برای مراقبت از سایر فرزندانتان نیروی کمکی در کنار خود داشته باشید

اگر بچه‌های کوچک دیگری دارید، اسباب‌کشی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر شود. سعی کنید از یکی از اقوام یا دوستان خود بخواهید تا در روز اسباب‌کشی مراقب بچه‌ها باشند؛ پدربزرگ یا مادربزرگ یا پرستار بچه. شما به اندازه کافی سرتان شلوغ خواهد بود. نباید نگران سایر فرزندان خود هم باشید. در صورت امکان، کل روز اسباب‌کشی آن‌ها را به محل دیگری بفرستید.

به درد و خستگی بی‌اعتنا نباشید

اسباب‌کشی می‌تواند بدن باردار شما را خسته کند. مطمئن شوید که حواستان به خود و جنین داخل شکمتان است. سعی کنید چند مدل تنقلات و نوشیدنی در بسته‌های شفاف و پلاستیکی خود داشته باشید تا مجبور نباشید دنبال غذا بگردید. در تمام روز اسبا‌ب‌کشی یک صندلی راحت برای خود آماده داشته باشد و به جای بی‌هدف چرخیدن در خانه روی آن بنشینید.

برای خرید وسایل کودک تا بعد از اسباب‌کشی صبر کنید

سعی کنید تا زمانی که به خانه جدید خود نقل‌مکان می‌کنید، از برگزاری جشن پیش از زایمان خودداری کنید  تا جا‌به‌جایی هدیه‌های اقوام و دوستان هم  به اثاثیه و وسایل منزل اضافه نشود. هدیه‌های را هم که قبلا گرفته‌اید، از بسته‌بندی اصلی خارج نکنید . نگه داشتن تمام وسایل کودک در بسته‌بندی اصلی خود، اسباب‌کشی را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر از زندگی