ناتالی پورتمن برای قهرمان بودن به اندازه کافی بلندقد نبود

سکویی مرتفع برای پورتمن ساخته شد تا بتواند روی آن راه برود

بازی ناتالی پورتمن در این فیلم بازگشتی قهرمانانه به مجموعه فیلم‌های ثور محسوب می‌شد - facebook/thorofficial

ناتالی پورتمن، ستاره برنده جایزه اسکار هالیوود، برای بازی در نقش مایتی ثور در فیلم «ثور، عشق و تندر»، نه‌تنها می‌بایست عضلانی و قوی‌هیکل به نظر می‌رسید، بلکه لازم بود بلندقد هم جلوه کند.

بر اساس گزارش نشریه اینترنتی اینسایدر، بازی در این نقش مهم در بیست‌ونهمین فیلم ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول، برای ناتالی ۴۱ ساله با چالش‌های فراوانی همراه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها، تقویت بازوها و بدن با کمک یک مربی حرفه‌ای بود، اما از آن هم مهم‌تر، لازم بود که این بازیگر اسراییلی ۱۶۰ سانتی‌متری، ۲۰ سانتی‌متر بلندتر به‌نظر برسد. یکی از دلایل آن هم کریس همسورث، هنرپیشه بلندبالای استرالیایی و نقش اول مرد فیلم، بود. تماشاچی می‌بایست قانع می‌شد که مایتی قامتی آن‌قدر بلند دارد که بتواند روبه‌روی همسورث ۱۹۰ سانتی‌متری، در نقش ثور، خدای رعد، بایستد.

تایکا وایتیتی، کارگردان نیوزیلندی این فیلم آمریکایی، که نسخه پیشین مجموعه فیلم‌های ثور نیز ساخته خودش بوده است، در گفت‌وگو با اینسایدر توضیح داد: «اول از همه می‌بایست فضای صحنه را محدود و هرکجا که بازیگران قرار بود بروند را علامت‌گذاری می‌کردیم تا همکاران پشت صحنه نقشه کار را بدانند. بعد از آن سکویی مرتفع ساختیم تا [پورتمن] بتواند روی آن راه برود.»

بازی ناتالی پورتمن در این فیلم به نوعی بازگشت، آن هم بازگشتی قهرمانانه، به مجموعه فیلم‌های ثور محسوب می‌شد.

این بازیگر برنده دو جایزه گلدن‌گلوب، پیش از این نقش جین فاستر را در فیلم‌های «ثور» (۲۰۱۱) و «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳) از دنیای سینمای مارول بازی کرده بود، اما این بار جین فاستر دیگر قرار نبود یک زن معمولی باشد: او در آخرین فیلم این مجموعه که سال ۲۰۲۲ اکران شد، به ابرقهرمانی قدرتمند به نام مایتی ثور تبدیل می‌شد. ابرقهرمانی که می‌بایست بلندقامت و عضلانی می‌بود.

در این فیلم، درست مانند داستان کتاب مصور آن، فاستر دچار سرطان پیشرفته است. او پس از آن‌که می‌فهمد میولنیر، پتک ثور، می‌تواند درمانگر اون باشد، تصمیم می‌گیرد به آزگارد سفر کند. در ادامه این سفر، فاستر موفق به تصاحب پتک می‌شود و نه تنها قدرت‌های خدای تندر را به دست می‌آورد، که بلندقامت و نیرومند نیز می‌شود.

بیشتر از زندگی