محاکمه سیاستمدار نیجریه‌ای و زنش که «قصد داشتند کلیه فردی را به دخترشان پیوند بزنند»

این زوج متهم شده‌اند که با مرد ۲۱ ساله‌ اهداکننده عضو، تا پیش از گریختن و پناه بردنش به پاسگاه پلیس، مانند برده رفتار کرده‌اند

آیکه اکورمادو و همسرش به توطئه‌چینی در تدارک سفر فرد دیگری به منظور سوء‌استفاده، متهم شده‌اند - Pius Utomi EKPEI / AFP

سیاست‌مداری نیجریه‌ای و زنش که به توطئه‌چینی برای برداشتن کلیه مردی و دادن آن به دخترشان متهم شده‌اند، قرار است در «اولد بیلی» (Old Bailey) محاکمه شوند.

آیکه اکورمادو ۶۰ ساله، حقوق‌دان و نماینده سنای محلی (district senator)، و همسرش بئاتریس نوانکا اکورمادو ۵۵ ساله، متهم شده‌اند که مردی ۲۱ ساله را از نیجریه به بریتانیا انتقال داده‌اند.

دادستان‌ها مدعی شده‌اند که آنان قصد داشته‌اند کلیه این مرد را بردارند تا به دخترشان داده [پیوند زده] شود.

گویا این مرد پس از انجام آزمایش‌هایی در بیمارستان «رویال فری» (Royal Free Hospital ) واقع در «همپستد» در شمال غربی لندن، از دادن کلیه خود منصرف شده است.

اقا و خانم اکورمادو متهم‌ شده‌اند که با این مرد همچون برده رفتار کرده‌اند، تا زمانی که توانست بگریزد و به پاسگاه پلیس «استینز» واقع در «سوری» برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زوج روز ۲۱ ژوئن، پس از ورود به فرودگاه «هیترو» با پروازی از ترکیه، دستگیر شدند. آن‌ها برای رسیدگی به این اتهامات روز سه‌شنبه، (۱۲ ژوییه - ۲۱ تیر) در دادستانی «وست‌مینیستر» حضور یافتند.

آیکه اکورمادو و همسرش به توطئه‌چینی برای ترتیب دادن یا تدارک سفر فرد دیگری به منظور سوء‌استفاده، متهم شده‌اند.

از این زوج نخواسته‌اند دفاعیه‌ای ارايه کنند، اما به اطلاع دادگاه رسیده است که آنان اظهار بی‌گناهی کرده‌اند.

گویا آن‌ها اتهامات را رد می‌کنند و مدعی‌اند که توطئه‌ای قضایی علیه آن‌ها در کار است و گفتند سوء‌استفاده‌ای رخ نداده است.

تن ایکرام، معاون قاضی بخش، پیش از حضور بعدی آنان در جلسه استماع پیش از محاکمه و تسلیم دفاعیه که روز چهارم اوت در «اولد بیلی» برگزار می‌شود، قرار بازداشت آن‌ها را تمدید کرد.

گزارش‌های تکمیلی در پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان