قتل جوان دیگری در شهرستان خوست بغلان به دلیل وجود عکسی با سلاح در تلفن همراه

طالبان به ساکنان روستای سچی هشدار داده‌اند که باید آن روستا را ترک کنند، وگرنه کشته می‌شوند

سید امان الله کارمند پیشین شهرداری پلخمری بود-ایندیپندنت فارسی

سید امان‌الله عثمانی، از ساکنان شهرستان خوست، یکشنبه شب نزدیک خانه ییلاقی خانواده‌اش در روستای سچی به گلوله بسته شد. نزدیکان امان‌الله عثمانی به ایندیپندنت فارسی گفتند که افراد طالبان دیروقت یکشنبه شب، به خانه سیدامان رفتند و او را بازداشت کردند و گفتند به زودی آزادش می‌کنند، اما بیرون خانه نخست به یک چشمش شلیک کردند و سپس با شلیک بیش از ۳۰ گلوله دیگر، او را به قتل رساندند. 

به گفته نزدیکان امان‌الله، او جوانی با تحصیلات عالی بود و پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، در شهرداری شهر پلخمری، مرکز استان بغلان، کار می‌کرد، اما پس از سلطه طالبان بر افغانستان، شغل خود را از دست داده بود.

خانواده امان‌الله عثمانی می‌گویند که او غیرنظامی بود و از همین رو وقتی به او می‌گفتند که بهتر است افغانستان را ترک کند، پاسخ می‌داد که شهروندی عادی است و با هیچ گروهی رابطه ندارد، و طالبان با او کاری نخواهند داشت.

به گفته نزدیکان امان‌الله، طالبان چهار تن دیگر را نیز همراه با او بازداشت کرده بودند که پس از ضرب‌وجرح شدید، آزاد کرده‌اند. گویا علت آزاد شدن یکی از این بازداشت‌شدگان، انتقال دادن جسد یک جنگجوی طالبان در شهرستان خوست بوده است. اما سید امان‌الله عثمانی را به علت دیدن یک تصویر او با سلاح در تلفن همراهش به گلوله بستند.

در همین حال منابعی به ایندیپندت فارسی گفتند که استاندار طالبان در بغلان با ۲۰ خودرو مجهز به جنگ‌افزارهای سبک و سنگین وارد شهرستان خوست شده است و به بزرگان این شهرستان هشدار داده است که باید منطقه چرخ‌فلک در آن شهرستان را خالی کنند، وگرنه تمامی مردان و زنان و کودکان این منطقه را خواهند کشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استاندار طالبان به بزرگان خوست گفت که آنان چندین بار تعهد کرده‌اند که نخواهند گذاشت نیروهای مقاومت در آن ناحیه به طالبان حمله کنند، اما در این منطقه به افراد طالبان حمله شده است. او گفته است که نیروهای طالبان می‌خواهند در روستای سچی مستقر شوند.

به گفته ساکنان شهرستان خوست، طالبان ضیاء‌الحق راید، از نزدیکان بریالی سنگین، فرمانده جبهه مقاومت در شهرستان خوست، را نیز در شامگاه روز «عرفه» بازداشت کردند و پس از شکنجه کشتند. به گفته آنان، ضیاء‌الحق نیز غیرنظامی بود و صرفا به دلیل رابطه خویشاوندی با بریالی سنگین به قتل رسید. 

ساکنان شهرستان خوست می‌گویند که طالبان بسیاری از اهالی غیرنظامی را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت می‌کنند و به قتل می‌رسانند، در حالیکه این افراد هیچ رابطه‌ای با گروه‌های مسلح ضد طالبان ندارند.

بازداشت ساکنان شهرستان خوست پس از آن افزایش یافت که هفته گذشته یک فرمانده طالبان به نام ملا معاذ و پنج همکارش، در کمینگاه نیروهای جبهه مقاومت کشته شدند، و پس از آن نیز در یک رویداد جداگانه دیگر، جبهه مقاومت در روستای سچی شهرستان خوست در بغلان، پرچم سفید طالبان را پایین آورد.

بیشتر از جهان